Μόνο σε Aποθετήρια «Φωτόδεντρο»
Kαι σε Yλικό Xρηστών
Καθαρισμός ενεργών φίλτρων
Κάντε εγγραφή σε μία ή περισσότερες από τις παρακάτω θεματικές περιοχές, θεματικές ενότητες ή έννοιες για να λαμβάνετε ειδοποιήσεις για μεταβολές στα αντικείμενα που έχουν ταξινομηθεί σε αυτές
Παζαρι στην πολη του Άργους
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Πρόκειται για φωτογραφικό στιγμιότυπο, που τραβήχτηκε το 1903 σε τοπικό παζάρι στην πόλη του Άργους. Η φωτογραφία προέρχεται από την εταιρεία Undrwood, η οποία ιδρύθηκε το 1881 στην Οτάβα, από δύο αδέρφια, τον Elmer και τον Bert Underwood. Σε ένα χρόνο, η εταιρεία Underwood & Underwood ήταν ο μεγαλύτερος εκδότης της στερεοτακτικής τεχνοτροπίας στον κόσμο και μετακόμισε στη Νέα Υόρκη. Γραφεία άνοιξαν επίσης στον Καναδά και την Ευρώπη. Το 1891, ο Bert μαθαίνει πώς να λειτουργήσει μια φωτογραφική μηχανή και προσλαμβάνει επαγγελματίες φωτογράφους, επιλέγοντας φωτογραφίες κατάλληλες για ειδήσεις, ενώ αργότερα ασχολήθηκε και με αεροφωτογραφίες.
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Γίνεται από τον εκπαιδευτικό προβολή στο διαδραστικό της συγκεκριμένης φωτογραφίας από το παζάρι του Άργους το 1903 και φωτογραφιών από σύγχρονες λαϊκές αγορές. Αναδεικνύονται οι διαχρονικές ανάγκες του ανθρώπου και γίνεται εστίαση στις πρωταρχικές ανάγκες του, της τροφής και της ένδυσης.
Οι εκπαιδευόμενοι/ες και ο/η εκπαιδευτικός επισκέπτονται τη λαϊκή αγορά της περιοχής τους. Μια ομάδα σε μαγνητοφωνάκι καταγράφει τους ήχους, προσπαθώντας να ηχογραφήσει την ενέργεια, τη ζωντάνια αυτών των αγορών, αλλά και τα πιθανά ευτράπελα, στα οποία καταφεύγουν πωλητές και αγοραστές, για να περάσει η ώρα πιο ευχάριστα συνάμα να τραβήξουν το ενδιαφέρον. Μια άλλη ομάδα παίρνει συνεντεύξεις από περαστικούς αγοραστές και πωλητές. Αξιοποιεί ερωτήσεις που έχει προσχεδιάσει στην τάξη, αλλά και αυτοσχεδιάζει. Μια τρίτη ομάδα τραβά φωτογραφίες, προσπαθώντας να αποτυπώσει την πολυχρωμία, την ποικιλία, τη γραφικότητα και τη ζωντάνια αυτών των παζαριών. Μια τέταρτη ομάδα δύναται να τραβά βίντεο, στο οποίο θα φαίνεται η κινητικότητα και η ενέργεια της υπαίθριας αγοράς. Είναι σκόπιμο οι εκπαιδευόμενοι, πριν προβούν στις ανωτέρω δράσεις, να ζητούν ευγενικά την άδεια από τους ανθρώπους της αγοράς αυτής, ώστε να αποφύγουν τυχόν προβλήματα.
Με την επιστροφή στο σχολείο, κάθε ομάδα επεξεργάζεται τα στοιχεία που έχει συλλέξει, κάνει διανομή ρόλων εντός της ομάδας και τα παρουσιάζει στην ολομέλεια.
Στη συνέχεια μπορεί να δημιουργηθεί ένα κοινό power point, στο οποίο να παρουσιάζονται τόσο φωτογραφίες με σχόλια, όσο κάποια βίντεο και αποσπάσματα της συνέντευξης. Αυτό το power point θα ήταν σκόπιμο να προβληθεί από τους συγκεκριμένους εκπαιδευόμενους/ες στις υπόλοιπες τάξεις του σχολείου.
Σε μικρότερη τάξη δημοτικού, η επίσκεψη στο παζάρι μπορεί να συνδυαστεί με απλά προβλήματα πράξεων στα μαθηματικά, καθώς και με διατροφικές συνήθειες (λαχανικά, φρούτα, οι βιταμίνες τους και η προσφορά τους στην υγεία μας). Παρουσιάζει ενδιαφέρον, να ζητήσουν οι μικροί/ές μαθητές/τριες την άδεια να δουλέψουν (αμισθί) ως βοηθοί των εμπόρων για λίγη ώρα, κάνοντας πράξεις για τα ρέστα των αγοραστών.
Με δεδομένη τη φωτογραφία του παζαριού, στο Άργος του 1903, γίνεται συζήτηση για τη γεωργία, όπως ασκούνταν στο παρελθόν και σήμερα. Γίνεται αναφορά στη βιολογική γεωργία (η οποία θυμίζει παλιότερες εποχές), σε αντιδιαστολή στα λιπάσματα και τα φυτοφάρμακα της συμβατικής γεωργίας.
Γίνεται αναφορά στη μεσογειακή διατροφή, αναγνωρισμένη και γνωστή σε όλον τον κόσμο. Η ποικιλία που βρίσκει ο επισκέπτης των παζαριών, του δίνει τη δυνατότητα να εμπλουτίσει το τραπέζι του με μεσογειακά υγιεινά προϊόντα, όπως ελιές, γαλακτοκομικά, κοχλίες, χόρτα, φρούτα και λαχανικά. Η μακροβιότητα των ανθρώπων που διανύουν το βίο τους αξιοποιώντας τη μεσογειακή διατροφή, είναι επίσης ένα άλλο σημαντικό θέμα.
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
6 - 20
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΤΥΠΙΚΟΣ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΟΣ ΧΡΟΝΟΣ
0:00:00
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/1005
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Μπενάκη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Μπενάκη (Μουσείο Μπενάκη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Μαθηματικά MathematicsΜαθηματικά
> Αριθμητική ArithmeticΑριθμητική
> Πράξεις αριθμών Numerical operationsΠράξεις αριθμών
Αγωγή Υγείας Health EducationΑγωγή Υγείας > Διατροφή NutritionΔιατροφή > Διατροφικές συνήθειες Eating habitsΔιατροφικές συνήθειες
Αγωγή Υγείας Health EducationΑγωγή Υγείας > Διατροφή NutritionΔιατροφή > Διατροφικές συνήθειες Eating habitsΔιατροφικές συνήθειες
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > επίλυση προβλήματος
γνωστική προσέγγιση > αμοιβαία διδασκαλία
εποικοδομητισμός > γνωστική μαθητεία
εποικοδομητισμός > εμπειρική μάθηση
εποικοδομητισμός > έρευνα δράσης
εποικοδομητισμός > κοινότητες πρακτικής
εποικοδομητισμός > μάθηση μέσα από το σχεδιασμό
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > επίλυση προβλήματος
γνωστική προσέγγιση > αμοιβαία διδασκαλία
εποικοδομητισμός > γνωστική μαθητεία
εποικοδομητισμός > εμπειρική μάθηση
εποικοδομητισμός > έρευνα δράσης
εποικοδομητισμός > κοινότητες πρακτικής
εποικοδομητισμός > μάθηση μέσα από το σχεδιασμό
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > διεργασία
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να εφαρμόζουν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
συναισθηματικός > να διαμορφώνουν και να ακολουθούν ένα σύστημα αξιών
ψυχοκινητικός
ψυχοκινητικός > να μιμούνται και να προσπαθούν
ψυχοκινητικός > να δρουν με αυτοπεποίθηση με βάση οδηγίες
ψυχοκινητικός > να δρουν με ανεξαρτησία, επιδεξιότητα και με ακρίβεια
ψυχοκινητικός > να προσαρμόζονται και να δρουν δημιουργικά
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να εφαρμόζουν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
συναισθηματικός > να διαμορφώνουν και να ακολουθούν ένα σύστημα αξιών
ψυχοκινητικός
ψυχοκινητικός > να μιμούνται και να προσπαθούν
ψυχοκινητικός > να δρουν με αυτοπεποίθηση με βάση οδηγίες
ψυχοκινητικός > να δρουν με ανεξαρτησία, επιδεξιότητα και με ακρίβεια
ψυχοκινητικός > να προσαρμόζονται και να δρουν δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα:
ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΑ ΓΙΑΝΝΟΥΛΑΚΗ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης:
Μουσείο Μπενάκη
εκδότης/ες: Μουσείο Μπενάκη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
Δείτε τα σχόλια και τις αξιολογήσεις των χρηστών Απόκρυψη σχολίων και αξιολογήσεων χρηστών
ΣΧΟΛΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ/ΜΑΘΗΤΩΝ
Συνδεθείτε για να προσθέσετε το δικό σας σχόλιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια για το συγκεκριμένο αντικείμενο.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΕΙΣ
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Συνολικές αξιολογήσεις: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Συνολικές αξιολογήσεις: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Συνολικές αξιολογήσεις: 0
aggregator