Παζαρι στην πολη του Άργους
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Πρόκειται για φωτογραφικό στιγμιότυπο, που τραβήχτηκε το 1903 σε τοπικό παζάρι στην πόλη του Άργους. Η φωτογραφία προέρχεται από την εταιρεία Undrwood, η οποία ιδρύθηκε το 1881 στην Οτάβα, από δύο αδέρφια, τον Elmer και τον Bert Underwood. Σε ένα χρόνο, η εταιρεία Underwood & Underwood ήταν ο μεγαλύτερος εκδότης της στερεοτακτικής τεχνοτροπίας στον κόσμο και μετακόμισε στη Νέα Υόρκη. Γραφεία άνοιξαν επίσης στον Καναδά και την Ευρώπη. Το 1891, ο Bert μαθαίνει πώς να λειτουργήσει μια φωτογραφική μηχανή και προσλαμβάνει επαγγελματίες φωτογράφους, επιλέγοντας φωτογραφίες κατάλληλες για ειδήσεις, ενώ αργότερα ασχολήθηκε και με αεροφωτογραφίες.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Γίνεται από τον εκπαιδευτικό προβολή στο διαδραστικό της συγκεκριμένης φωτογραφίας από το παζάρι του Άργους το 1903 και φωτογραφιών από σύγχρονες λαϊκές αγορές. Αναδεικνύονται οι διαχρονικές ανάγκες του ανθρώπου και γίνεται εστίαση στις πρωταρχικές ανάγκες του, της τροφής και της ένδυσης.
Οι εκπαιδευόμενοι/ες και ο/η εκπαιδευτικός επισκέπτονται τη λαϊκή αγορά της περιοχής τους. Μια ομάδα σε μαγνητοφωνάκι καταγράφει τους ήχους, προσπαθώντας να ηχογραφήσει την ενέργεια, τη ζωντάνια αυτών των αγορών, αλλά και τα πιθανά ευτράπελα, στα οποία καταφεύγουν πωλητές και αγοραστές, για να περάσει η ώρα πιο ευχάριστα συνάμα να τραβήξουν το ενδιαφέρον. Μια άλλη ομάδα παίρνει συνεντεύξεις από περαστικούς αγοραστές και πωλητές. Αξιοποιεί ερωτήσεις που έχει προσχεδιάσει στην τάξη, αλλά και αυτοσχεδιάζει. Μια τρίτη ομάδα τραβά φωτογραφίες, προσπαθώντας να αποτυπώσει την πολυχρωμία, την ποικιλία, τη γραφικότητα και τη ζωντάνια αυτών των παζαριών. Μια τέταρτη ομάδα δύναται να τραβά βίντεο, στο οποίο θα φαίνεται η κινητικότητα και η ενέργεια της υπαίθριας αγοράς. Είναι σκόπιμο οι εκπαιδευόμενοι, πριν προβούν στις ανωτέρω δράσεις, να ζητούν ευγενικά την άδεια από τους ανθρώπους της αγοράς αυτής, ώστε να αποφύγουν τυχόν προβλήματα.
Με την επιστροφή στο σχολείο, κάθε ομάδα επεξεργάζεται τα στοιχεία που έχει συλλέξει, κάνει διανομή ρόλων εντός της ομάδας και τα παρουσιάζει στην ολομέλεια.
Στη συνέχεια μπορεί να δημιουργηθεί ένα κοινό power point, στο οποίο να παρουσιάζονται τόσο φωτογραφίες με σχόλια, όσο κάποια βίντεο και αποσπάσματα της συνέντευξης. Αυτό το power point θα ήταν σκόπιμο να προβληθεί από τους συγκεκριμένους εκπαιδευόμενους/ες στις υπόλοιπες τάξεις του σχολείου.
Σε μικρότερη τάξη δημοτικού, η επίσκεψη στο παζάρι μπορεί να συνδυαστεί με απλά προβλήματα πράξεων στα μαθηματικά, καθώς και με διατροφικές συνήθειες (λαχανικά, φρούτα, οι βιταμίνες τους και η προσφορά τους στην υγεία μας). Παρουσιάζει ενδιαφέρον, να ζητήσουν οι μικροί/ές μαθητές/τριες την άδεια να δουλέψουν (αμισθί) ως βοηθοί των εμπόρων για λίγη ώρα, κάνοντας πράξεις για τα ρέστα των αγοραστών.
Με δεδομένη τη φωτογραφία του παζαριού, στο Άργος του 1903, γίνεται συζήτηση για τη γεωργία, όπως ασκούνταν στο παρελθόν και σήμερα. Γίνεται αναφορά στη βιολογική γεωργία (η οποία θυμίζει παλιότερες εποχές), σε αντιδιαστολή στα λιπάσματα και τα φυτοφάρμακα της συμβατικής γεωργίας.
Γίνεται αναφορά στη μεσογειακή διατροφή, αναγνωρισμένη και γνωστή σε όλον τον κόσμο. Η ποικιλία που βρίσκει ο επισκέπτης των παζαριών, του δίνει τη δυνατότητα να εμπλουτίσει το τραπέζι του με μεσογειακά υγιεινά προϊόντα, όπως ελιές, γαλακτοκομικά, κοχλίες, χόρτα, φρούτα και λαχανικά. Η μακροβιότητα των ανθρώπων που διανύουν το βίο τους αξιοποιώντας τη μεσογειακή διατροφή, είναι επίσης ένα άλλο σημαντικό θέμα.


TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Benaki Museum
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Μουσείο Μπενάκη (Μουσείο Μπενάκη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Mathematics MathematicsMathematics > Arithmetic ArithmeticArithmetic > Numerical operations Numerical operationsNumerical operations
Health Education Health EducationHealth Education > Nutrition NutritionNutrition > Eating habits Eating habitsEating habits
TEACHING APPROACH
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
cognitivist > problem – based
cognitivist > reciprocal teaching
constructivist > cognitive apprenticeship
constructivist > experiential learning
constructivist > action research
constructivist > communities of practice
constructivist > design-based learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > process
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to apply
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to pay attention
affective > to respond and participate
affective > to form and follow a system of values
psychomotor
psychomotor > to imitate and try
psychomotor > to perform confidentially following instructions
psychomotor > to perform independently, skillfully and precisely
psychomotor > to adapt and perform creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΑ ΓΙΑΝΝΟΥΛΑΚΗ
metadata validator: ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Μουσείο Μπενάκη
publisher: Μουσείο Μπενάκη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE