The fountain of Callrrhoe in Athens
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Στην παρούσα εικόνα εμφανίζεται ένας πίνακας από το δίτομο ταξιδιωτικό χρονικό του Ιταλού ζωγράφου Simone Pomardi (1760-1830), στο οποίο περιγράφει το ταξίδι του στην Ελλάδα, το 1805-1806, μαζί με τον Βρετανό αρχαιολόγο Ε. Dodwell. Ο Pomardi φιλοτέχνησε 600 περίπου πίνακες σε αυτή του την περιπλάνηση, αρκετοί από τους οποίους διακρίνονται από σαφήνεια, συνοχή και καλλιτεχνική ποιότητα. Η πηγή της Καλλιρόης τροφοδοτούσε τους αρχαίους Αθηναίους με νερό και μάλιστα, σύμφωνα με τον Παυσανία, ήταν η μόνη που πρόσφερε καλό και πόσιμο.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Η εκπαιδευτική αξία του έργου είναι αδιαμφισβήτητα δεδομένη, καθώς μέσα από την πένα του ζωγράφου ζωντανεύουν στιγμές και χώροι της προεπαναστατικής Ελλάδας, άκρως αξιοποιήσιμες πηγές στο μάθημα της Ιστορίας, της Μελέτης Περιβάλλοντος, της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής, της Αισθητικής Αγωγής αλλά και άλλων γνωστικών αντικειμένων. Οι μαθητές μπορούν να αντλήσουν στοιχεία για την πηγή της Καλιρρόης, για τη θέση της και για τη συμβολή της στη ζωή των αρχαίων Αθηναίων. Επίσης, ο τρόπος της αρχαίας ύδρευσης και το είδος των σχετικών έργων της (υδραγωγεία, αγωγοί κ.ά) προσφέρεται για διδακτική διερεύνηση και αξιοποίηση. Τέλος, οι μαθητές μπορεί να αναζητήσουν στο διαδίκτυο και άλλους πίνακες ζωγραφικής του 19ου αιώνα με θέμα τους την πηγή της Καλλιρόης στην Αθήνα.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Society and everyday life Society and everyday lifeSociety and everyday life
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > inquiry learning
constructivist > action research
constructivist > communities of practice
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge
cognitive > knowledge > factual
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to apply
affective > to pay attention
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΑΛΕΞΙΟΣ ΜΑΣΤΡΟΓΙΑΝΝΗΣ
metadata validator: ΣΩΤΗΡΙΑ ΛΑΖΑΡΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE