Ο Ισθμος της Κορινθου, 1938
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Το παρόν μαθησιακό αντικείμενο είναι μια φωτογραφία του Ιωάννη Δ. Λάμπρου, που απεικονίζει τον Ισθμό της Κορίνθου το 1938. Ο Ισθμός της Κορίνθου είναι μια στενή λωρίδα γης που ενώνει τη Στερεά Ελλάδα με την Πελοπόννησο. Ο Ισθμός αποτελεί από την αρχαιότητα το κατεξοχήν στρατηγικό σημείο του ελλαδικού χώρου κι ένα από τα σημαντικότερα της Ανατολικής Μεσογείου. Για το λόγο αυτό είχε κατασκευαστεί τείχος ήδη από τους αρχαίους χρόνους, το οποίο είχε διατηρηθεί μέχρι τους Βυζαντινούς χρόνους (Εξαμίλιον). Η δυσκολία στη μεταφορά των εμπορευμάτων από την ξηρά από τη μια και για να αποφευχθεί ο περίπλους της Πελοποννήσου,ώθησε τον Τύραννο της Κορίνθου Περίανδρο να κατασκευάσει τον περίφημο δίολκο, μεταξύ του τείχους του Ισθμού και του περιβόλου του. Ένα πλακόστρωτο διάδρομο, «ντυμένο» με ξύλα, πάνω στον οποίο γλιστρούσαν τα εμπορεύματα και τα πλοία της εποχής αλειμμένα με λίπος για να περάσουν τον Ισθμό από τη μια ακτή στην άλλη. Τα πανάκριβα διόδια που καταβάλλονταν στην Κόρινθο ήταν και το πιο σημαντικό έσοδο της πόλης. Η διάνοιξή του Ισθμού αποτέλεσε από την αρχαιότητα σημαντικό θέμα, καθώς η δημιουργία της διώρυγας θα έλυνε πολλά προβλήματα και θα διευκόλυνε τη ναυσιπλοΐα και το εμπόριο. Η Διώρυγα της Κορίνθου είναι διώρυγα η οποία ενώνει τον Σαρωνικό με τον Κορινθιακό κόλπο, στη θέση του Ισθμού της Κορίνθου, κατασκευάστηκε μεταξύ των ετών 1880-1893 και είναι αποτέλεσμα της αναπτυξιακής πολιτικής του πρωθυπουργού Χαρίλαου Τρικούπη.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αποτελέσει αφόρμηση για τη διδασκαλία στο πλαίσιο της Γεωγραφίας, των όρων ισθμός, πορθμός, διώρυγα, κόλπος, καθώς και στο πλαίσιο της Ιστορίας για τη σημασία που έχει ο Ισθμός της Κορίνθου από την αρχαιότητα ως τις μέρες μας. Επίσης να χρησιμοποιηθεί, για τη διδασκαλία των μεγάλων έργων υποδομής στο σύγχρονο ελληνικό κράτος και τη σημασία τους για την οικονομική ανάπτυξη της χώρας. Οι μαθητές φυσικά μπορούν να αναζητήσουν δουλεύοντας συνεργατικά και άλλα μεγάλα έργα που έγιναν στη χώρα μας και να τα παρουσιάσουν. Να παρατηρήσουν και να συγκρίνουν την αλλαγή του φυσικού τοπίου από τις αρχές του προηγούμενου αι. ως σήμερα, το πλοίο της φωτογραφίας καθώς και τα σπίτια που φαίνονται στο βάθος,


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 15
INTENDED END USER
SPECIAL NEEDS
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Benaki Museum
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Μουσείο Μπενάκη (Μουσείο Μπενάκη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Geography - Geology Geography - GeologyGeography - Geology > Natural environment Natural environmentNatural environment > Hydrosphere HydrosphereHydrosphere
Geography - Geology Geography - GeologyGeography - Geology > Man-made environment Man-made environmentMan-made environment > Development DevelopmentDevelopment
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to respond and participate
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΜΑΡΙΝΑ ΛΑΓΟΥΡΗ
metadata validator: ΣΤΑΥΡΟΣ ΓΡΟΣΔΟΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Μουσείο Μπενάκη
publisher: Μουσείο Μπενάκη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE