Οι μαθητές/τριες προσπαθούν να μαντέψουν τι μπορεί να ήταν αυτό το μνημείο. Στη συνέχεια βρίσκουν πληροφορίες σχετικές, στο διαδίκτυο, τόσο για το συγκεκριμένο μνημείο, όσο και για το Φιλόπαππο.
Οι μαθητές/τριες αναζητούν στο λεξικό τη διαφορά ανάμεσα στην έννοια μνημείο και μαυσωλείο.
Βρίσκουν πληροφορίες για την ανακάλυψη και την εξέλιξη της φωτογραφίας στο πέρασμα των αιώνων. Φτιάχνουν ένα ταμπλό με φωτογραφίες της χρονικής περιόδου 1800. Βγάζουν δικές τους φωτογραφίες και τις αναρτούν στο blog του σχολείου, ή σε ένα νέο ταμπλό.
Καλούν στο χώρο του σχολείου έναν επαγγελματία φωτογράφο και συνομιλούν μαζί του για την τέχνη της φωτογραφίας και το επάγγελμα του φωτογράφου.