Τα εικαστικά έργα μπορούν να συνδεθούν με πολλές θεματικές περιοχές, ενότητες και έννοιες —πέραν της Αισθητικής Αγωγής— όπως επίσης και να αξιοποιηθούν εντός του πλαισίου της διαθεματικότητας. Μπορούν επίσης να λειτουργήσουν σε επίπεδο οπτικό και ψυχοκινητικό. Ανάλογα με την ηλικία, τις γνώσεις και τις δεξιότητές τους, οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί έχουν την ευκαιρία να χρησιμοποιήσουν το συγκεκριμένο μαθησιακό αντικείμενο ή άλλα παρόμοια, λαμβάνοντας υπόψη τους στόχους που τίθενται κάθε φορά. Π.χ. θα είχε ενδιαφέρον να αποτελέσει θέμα ερευνητικής εργασίας η Σχολή του Παρισιού ή η Pop art κοκ.