Η ιστορική φωτομηχανική εκτύπωση του Πανεπιστημίου της Αθήνας γύρω στα 1895 αποτελεί μια παιδαγωγική αφόρμηση για συγκριτική, διερευνητική προσέγγιση της διδασκαλίας τόσο για το μαθητή του Γυμνασίου αλλά και για το μαθητή- φοιτητή της αρχιτεκτονικής και της φωτογραφίας. Με τη διερεύνηση της ιστορικής αποτύπωσης του Πανεπιστημίου της Αθήνας ο εκπαιδευτικός μπορεί να δώσει ερεθίσματα για συγκρίσεις με άλλες φωτογραφικές και μη απεικονίσεις του Πανεπιστημίου της Αθήνας. Επίσης μέσω της μεθόδου project στην περιβαλλοντική εκπαίδευση, οι μαθητές μπορούν να επισκεφτούν το πανεπιστήμιο τώρα και να το συγκρίνουν με τη φωτογραφία. Η φωτογραφία επίσης μπορεί να αποτελέσει και αφορμή σύγκρισης με την εμπειρία από την επίσκεψή στα Προπύλαια. Οι μαθητές μπορούν να διαπιστώσουν επίσης το βαθμό διατήρησης του κτιρίου αλλά και την αλλαγή στον περιβάλλοντα χώρο του. Τέλος η φωτογραφία αποτελεί και αφόρμηση καλλιέργειας της αισθητικής αγωγής τόσο των μαθητών του δημοτικού, όσο και του Γυμνασίου και Λυκείου καθώς έχει διαχρονική αισθητική αξία αλλά και αποτελεί δείγμα ιστορικής φωτογράφησης που μπορεί να γίνει αντικείμενο μελέτης από φοιτητές φωτογραφικών σχολών.