View of the Golden Gate at the walls of Istanbul.
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Άποψη της Χρυσής Πύλης στα τείχη της Κωνσταντινούπολης. Χαλκογραφία από το περιηγητικό έργο του συγγραφέα Choiseul-Gouffier με τίτλο "Voyage pittoresque de la Grèce". Εκδόθηκε στο Παρίσι το 1822 μετά τον θάνατο του. Πρόκειται για τον τρίτο τόμο του έργου του που ο ίδιος δεν πρόλαβε να ολοκληρώσει. Η θεματική του συγκεκριμένου τόμου αφορούσε την τοπογραφία, τα μνημεία, τα ευρήματα, τις επιγραφές και τα νομίσματα από την περιοχή της Τρωάδας και Κωνσταντινούπολης. Η εικονιζόμενη Χρυσή Πύλη κατασκευάστηκε την Βυζαντινή Περίοδο και χρησίμευε για την είσοδο του Αυτοκράτορα στην Πόλη. Διακρίνεται το Βυζαντινό αυτό Μνημείο στην κατάσταση που βρίσκονταν στο τέλος του 18ου αιώνα, όπως το κατέγραψε ο περιηγητής Choiseul-Gouffier. Δεν φαίνεται να υπάρχει καμιά παρέμβαση συντήρησης ή ανακατασκευής ούτε μεταγενέστερη οικιστική δραστηριότητα. Εξαίρεση αποτελεί το οίκημα που διακρίνεται στην αριστερή πλευρά της Πύλης. Το μνημείο δείχνει να είναι εγκαταλελειμμένο στο χρόνο, αν ληφθεί υπόψιν και η βλάστηση που διακρίνεται στους χώρους του. Στην μπροστινή του όψη διακρίνονται τρεις Οθωμανοί με την τυπική ενδυμασία της Εποχής να συζητούν.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί σε διαθεματικές δραστηριότητες ιστορίας, αρχιτεκτονικής και αρχαιολογίας. Ειδικότερα, να ενταχθεί σε ερευνητική εργασία, στο πλαίσιο της οποίας θα ζητηθεί από τους/τις μαθητές/τριες να αναζητήσουν πληροφορίες για τα χερσαία τείχη της Κωνσταντινούπολης, το χρόνο κατασκευής τους, τις πύλες τους αλλά και τη σημασία τους όσον αφορά την άμυνα της Πόλης. Ενδιαφέρον, επίσης, θα είχε να μελετήσουν οι μαθητές τα ονόματα που έφεραν οι πύλες των τειχών, να τα σχολιάσουν και όσον αφορά τη Χρυσή Πύλη να αιτιολογήσουν την ονομασία της. Περαιτέρω, μπορεί να ζητηθεί από τους/τις μαθητές/τριες να δημιουργήσουν τέχνημα που να αποτυπώνει την οχύρωση της Κωνσταντινούπολης από στεριά και θάλασσα και να παρουσιάσουν το έργο τους αυτό αναφερόμενοι και στην τεχνική και την τεχνολογία του πολέμου την εποχή κατασκευής των τειχών.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Byzantine and Medieval History Byzantine and Medieval HistoryByzantine and Medieval History > Arts, Letters and Culture Arts, Letters and CultureArts, Letters and Culture
TEACHING APPROACH
behaviourist > drill and practise
cognitivist > inquiry learning
constructivist > experiential learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process > to apply
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to pay attention
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΗΛΙΑΣ ΥΦΑΝΤΗΣ
metadata validator: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΨΥΧΟΓΥΙΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE