Alexandria Troas (Eski Stambul)
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Σχέδιο με αρχαιότητες από την αρχαία πόλη Αλεξάνδρεια Τρωάδα στο σημερινό Τσανάκκαλε. Περιλαμβάνεται στον δεύτερο τόμο, για τη Μικρά Ασία, περιηγητικής έκδοσης του Γάλλου ευγενούς και διπλωμάτη, κόμη Choiseul-Gouffier (1752 - 1817). Στο σχέδιο αποτυπώνονται το λιμάνι της πόλης με σημειωμένες τις θέσεις των ερειπίων που το περιβάλλουν, κάτοψη του θεάτρου, όψη και κατατομή ενός κιονόκρανου από λευκό μάρμαρο, και όψεις δυο μαρμάρινων, επίσης, ανάγλυφων, τα οποία φέρουν επιγραφές. Στο ένα, επάνω αριστερά, εικονίζεται άνδρας με χαρακτηριστική κόμμωση και χλαμύδα ο οποίος είναι έφιππος σε άλογο που πλησιάζει με βηματισμό κάποιο βωμό ή άλλο κτίσμα. Ελληνικά γράμματα διακρίνονται στα αριστερά της κεφαλής του αλόγου και κάτω από την παράσταση. Στο άλλο ανάγλυφο, κάτω αριστερά, διακρίνεται η μορφή ανδρός με χαρακτηριστική κόμμωση σε κύκλο και επάνω η ελληνική επιγραφή «ΟΣΙΩ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΩ» που διακόπτεται, περίπου στο κέντρο της από δυο αποτροπαϊκές παλάμες. Η επίστεψη της παράστασης είναι τριγωνική και δεσπόζει εγγεγραμμένο σε κύκλο σύμβολο, υποδηλώνοντας, ίσως, κάποιο κτίσμα.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Η εικόνα μπορεί να αξιοποιηθεί στη δημιουργία ενός ανοιχτού διερευνητικού περιβάλλοντος μάθησης. Οι μαθητές καλούνται, χωρισμένοι σε ομάδες, να προσπαθήσουν να αναγνωρίσουν τις αρχαιότητες που αποτυπώνονται στο σχέδιο, να βρουν στοιχεία για το είδος τους (θέατρο, λιμάνι, κιονόκρανο, επιγραφές) και να "ιδρύσουν" εκ νέου την αρχαία πόλη Αλεξάνδρεια Τρωάδα εφοδιάζοντας την με όλους τους δημόσιους χώρους και οικοδομήματα που θα έπρεπε να έχει. Σε ένα δεύτερο επίπεδο μπορεί να ασχοληθούν και με την δική τους ερμηνεία της χρήσης και της σημασίας των εικονιζόμενων αναγλύφων σε σχέση και με τις επιγραφές που φέρουν. Προτείνεται η χρήση των ΤΠΕ για το παραπάνω διερευνητικό πλαίσιο, αφού μπορεί να χρησιμοποιηθούν τόσο ως μέσα αναζήτησης πηγών, όσο και ως εργαλεία παρουσίασης και δημοσίευσης των αποτελεσμάτων της έρευνας των μαθητών.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
METADATA PAGE URL
CONTENT PROVIDER URL
TYPICAL LEARNING TIME
0:00:00
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/1265
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) > Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting) Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting)Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting)
Ancient Greek Language and Grammar Ancient Greek Language and GrammarAncient Greek Language and Grammar > Topics TopicsTopics > Culture - Art - Language Culture - Art - LanguageCulture - Art - Language
Ancient Greek Language and Grammar Ancient Greek Language and GrammarAncient Greek Language and Grammar > Literary techniques / methods Literary techniques / methodsLiterary techniques / methods > Greco-Roman period Greco-Roman periodGreco-Roman period
History HistoryHistory > Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) > Economy EconomyEconomy
History HistoryHistory > Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) > Social organization and everyday life Social organization and everyday lifeSocial organization and everyday life
TEACHING APPROACH
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
cognitivist > problem – based
constructivist > socratic instruction
constructivist > experiential learning
constructivist > action research
constructivist > communities of practice
constructivist > design-based learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > process
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to apply
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to pay attention
affective > to respond and participate
psychomotor > to perform confidentially following instructions
psychomotor > to perform independently, skillfully and precisely
psychomotor > to adapt and perform creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΚΟΣΜΑΣ ΤΟΥΛΟΥΜΗΣ
metadata validator: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΨΥΧΟΓΥΙΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE