Επιγραφη στη Ρωμαϊκη Αγορα της Αθηνας
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Πρόκειται για επιγραφή που σώζεται στο δυτικό πρόπυλο, στην πύλη της Αρχηγέτιδος Αθηνάς, στο χώρο της Ρωμαϊκής Αγοράς στην Αθήνα. Αποδίδεται σε σχέδιο του Ιταλού ζωγράφου Simone Pomardi (1760-1830) που το περιέλαβε σε βιβλίο του, όπου μεταφέρει τις εντυπώσεις του από περιήγηση στην Ελλάδα. Η περιήγηση αυτή πραγματοποιήθηκε στις αρχές του 19ου αιώνα και ο Ιταλός ζωγράφος συνόδευε ως σχεδιαστής τον γνωστό Άγγλο αρχαιολόγο - περιηγητή Ed. Dodwell. Η πύλη της Αρχηγέτιδος Αθηνάς αποτελείται από τέσσερις δωρικούς κίονες και αέτωμα από πεντελικό μάρμαρο Η επιγραφή διατηρείται στο επιστύλιο και χρονολογείται στα πρώιμα ρωμαϊκά χρόνια, αφού αναφέρεται με σαφήνεια σε αυτήν ότι το πρόπυλο κατασκευάστηκε από τον δήμο με τις δωρεές του Ιουλίου Καίσαρα και του Αυγούστου και αφιερώθηκε από τον Δήμο των Αθηναίων στην Αθηνά Αρχηγέτιδα, όταν ήταν άρχοντας ο Νικίας, δηλαδή γύρω στο 11 με 10 π.Χ. Ο Ιταλός ζωγράφος πρόσθεσε κάτω από το αρχαίο κείμενο και την ιταλική μετάφραση.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Η συγκεκριμένη επιγραφή προσφέρει τη δυνατότητα να ασχοληθούν οι μαθητές με την Αρχαία Ελληνική Γλώσσα σε ένα εντελώς διαφορετικό πλαίσιο από αυτό των κειμένων, μέσα από τα οποία τη διδάσκονται. Μπορεί να συνδεθεί με το δημόσιο βίο της ρωμαϊκής Αθήνας και με ανάλογους χώρους και μνημεία που αποτελούσαν στοιχεία της ρωμαϊκής καθημερινότητας. Δημιουργώντας ένα συνεργατικό και διερευνητικό πλαίσιο διδασκαλίας οι μαθητές μπορεί να εργαστούν σε ομάδες, να εντοπίσουν στο διαδίκτυο ή σε βιβλιοθήκες και να συλλέξουν ανάλογες επιγραφές και να τις κατατάξουν, να τις περιγράψουν και να τις σχολιάσουν. Προς αυτήν την κατεύθυνση μπορεί να βοηθήσει και το εργαλείο "Ανθολογία Επιγραφών" που έχει αναπτύξει, στο περιβάλλον "Ψηφίδες", το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας.
Μια ενδιαφέρουσα διδακτική προέκταση θα ήταν οι μαθητές να συλλέξουν σύγχρονες επιγραφές από δημόσιους χώρους και να τις συγκρίνουν με την επιγραφή της εικόνας και τις υπόλοιπες αρχαίες επιγραφές που θα βρουν και θα σχολιάσουν, επισημαίνοντας και αιτιολογώντας ομοιότητες και διαφορές ανάμεσα στο παρελθόν και το παρόν.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
METADATA PAGE URL
CONTENT PROVIDER URL
TYPICAL LEARNING TIME
0:00:00
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/1267
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Ancient Greek Language and Grammar Ancient Greek Language and GrammarAncient Greek Language and Grammar > Topics TopicsTopics > Culture - Art - Language Culture - Art - LanguageCulture - Art - Language
History HistoryHistory > Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) > Institutions, political organization Institutions, political organizationInstitutions, political organization
Ancient Greek Language and Grammar Ancient Greek Language and GrammarAncient Greek Language and Grammar > Vocabulary - Semantics Vocabulary - SemanticsVocabulary - Semantics > Development of words in time Development of words in timeDevelopment of words in time
History HistoryHistory > Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) > Leading personalities Leading personalitiesLeading personalities
History HistoryHistory > Mythology MythologyMythology > Twelve Olympians Twelve OlympiansTwelve Olympians
Ancient Greek Language and Grammar Ancient Greek Language and GrammarAncient Greek Language and Grammar > Translation TranslationTranslation
TEACHING APPROACH
behaviourist > drill and practise
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
cognitivist > problem – based
constructivist > action research
constructivist > communities of practice
constructivist > design-based learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > process
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to apply
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to pay attention
affective > to respond and participate
psychomotor > to perform confidentially following instructions
psychomotor > to perform independently, skillfully and precisely
psychomotor > to adapt and perform creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΚΟΣΜΑΣ ΤΟΥΛΟΥΜΗΣ
metadata validator: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΨΥΧΟΓΥΙΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE