Αναχωρηση καραβανιου προσκυνητων για τη Μεκκα
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Εικονογράφηση που περιλαμβάνεται σε έκδοση του 1720 όπου ο απεσταλμένος του Λουδοβίκου του 14ου Πωλ Λουκά (Paul Lucas) σε ανατολικές χώρες προς αναζήτηση αρχαιοτήτων περιγράφει τις ταξιδιωτικές του εντυπώσεις. Η θρησκευτική πομπή του καραβανιού που ξεκινά από το Κάιρο για τη Μέκκα έχει σχεδιαστεί σε επάλληλες γραμμές με τη χρήση προοπτικής. Η συγκεκριμένη σύνθεση ανθρώπων και μεταφορικών μέσων θυμίζει τη θρησκευτική πομπή των Παναθηναίων, όπως αυτή παρουσιάζεται στη ζωφόρο του Παρθενώνα.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Σε μια διδακτική προσέγγιση για το Ισλάμ η συγκεκριμένη εικόνα οπτικοποιεί την κορυφαία στιγμή στη θρησκευτική ζωή ενός μουσουλμάνου, το προσκύνημα στη Μέκκα, και αναδεικνύει την ιστορική της προοπτική. Θα μπορούσε, με βάση αυτή την εικόνα και των βιογραφικών στοιχείων του συγγραφέα του βιβλίου στο οποίο περιλαμβάνεται, οι μαθητές να αναλάβουν μια έρευνα για τη στάση των Δυτικών απέναντι στις αρχαιότητες στους νεότερους χρόνους και το φαινόμενο της μεταφοράς των έργων μακριά από τον τόπο προέλευσής τους, κάτι το οποίο όπως θα αποδειχθεί δεν περιορίζεται μόνο στα ελγίνεια γλυπτά.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Religious Education Religious EducationReligious Education > Non-Christian Religions Non-Christian ReligionsNon-Christian Religions > Islam IslamIslam
History HistoryHistory > Modern period (up to the 18th century A.D.) Modern period (up to the 18th century A.D.)Modern period (up to the 18th century A.D.) > Arts, Letters and Culture Arts, Letters and CultureArts, Letters and Culture
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > inquiry learning
constructivist > action research
constructivist > communities of practice
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to pay attention
affective > to respond and participate
affective > to form and follow a system of values
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΚΑΠΕΤΑΝΑΚΗΣ
metadata validator: ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE