Gate of Saint John in Rhodes in gravure, 1828
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Χαρακτικό του 1828 που αναπαριστά την πύλη του Αγίου Ιωάννη ή Κοσκινού ή "Kόκκινη Πύλη". Ανήκει στα οχυρωματικά έργα της περιόδου ηγεμονίας των Ιωαννιτών Ιπποτών στην πόλη της Ρόδου(1309-1522). Πάνω από την πύλη, εκτός από θυρεό του τάγματος,υπάρχει και ο θυρεός του μεγάλου μαγίστρου Jacques De Milly (1454-1461). Λόγω της σημαντικότητας αυτού του σημείου για την άμυνα της πόλης, έγιναν πολλές αναβαθμίσεις σε διάρκεια 60 ετών και έτσι ο επισκέπτης μπορεί να δει την προοδευτική εξέλιξη της οχύρωσης.Το 1522 κατά την κατάκτηση της πόλης από τους Τούρκους,λέγεται ότι σε αυτό το σημείο σφαγιάστηκαν πολλοί υπερασπιστές της και έτσι πήρε το προσωνύμιο "Κόκκινη Πύλη" ενώ το όνομα Κοσκινού το διατήρησε επειδή από εκεί ξεκινούσε δρόμος προς το ομώνυμο χωριό. Το χαρακτικό βρίσκεται στην περίφημη συλλογή "Περιγραφή των μνημείων της Ρόδου"(Description des Monuments de Rhodes) του Φλαμανδού στρατιωτικού και αρχαιοκάπηλου Bernard Rottiers η οποία εκδόθηκε το 1830 στις Βρυξέλλες, είναι αφιερωμένη στον βασιλέα των Κάτω Χωρών και αποτελεί για τους σύγχρονους μελετητές μια πολύ σημαντική πηγή πληροφοριών για τα μνημεία της Μεσαιωνικής Ρόδου την περίοδο ηγεμονίας των Ιωαννιτών ιπποτών.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Στο μάθημα της Μεσαιωνικής ιστορίας , μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να δείξει στους μαθητές μιαν αναπαράσταση τυπικής πύλης οχυρωματικής διάταξης της μεσαιωνικής πόλης της Ρόδου την περίοδο των Ιωαννιτών ιπποτών και μάλιστα αυτής στην οποία έγιναν οι φονικότερες μάχες κατά την άλωσή της από τους Τούρκους. Μπορούν έτσι γίνουν νοητικές αναπαραστάσεις των μαχών που διεξήχθησαν κατά την κατάκτηση της περιοχής από τους Τούρκους και να βγουν συμπεράσματα για τους τρόπους πολιορκίας και εκπόρθησης των οχυρών πόλεων της εποχής. Εκ παραλλήλου μπορεί να χρησιμοποιηθεί η απεικόνιση των θυρεών των μεγάλων μαγίστρων για να αναφερθούμε στη βιογραφία τους και στη συνεισφορά τους στην ανάπτυξη και στην άμυνα της πόλης αλλά και στην οργάνωση του τάγματος των Ιωαννιτών. Στην ιστορία των νεότερων χρόνων, μπορεί να μελετηθεί ως ένδειξη του ενδιαφέροντος των Ευρωπαίων για την ελληνική αρχαιότητα κατά την περίοδο της οθωμανικής κατοχής αλλά και των επαναστατικών χρόνων και γύρω από αυτό να γίνει συζήτηση για το φαινόμενο της αρχαιοκαπηλίας εκείνη την εποχή το οποίο απογύμνωσε την Ελλάδα από τους θησαυρούς της ενώ παράλληλα πλούτισε τα ευρωπαϊκά μουσεία. Στο μάθημα της αισθητικής αγωγής και της τεχνολογίας μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να δειχθεί η αρχιτεκτονική κατασκευής των οχυρωματικών έργων της εποχής και επίσης το επίπεδο της χαρακτικής και της τυπογραφίας των αρχών του 19ου αιώνα


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Byzantine and Medieval History Byzantine and Medieval HistoryByzantine and Medieval History > Technology and science Technology and scienceTechnology and science
History HistoryHistory > Byzantine and Medieval History Byzantine and Medieval HistoryByzantine and Medieval History > Leading personalities Leading personalitiesLeading personalities
History HistoryHistory > Modern period (up to the 18th century A.D.) Modern period (up to the 18th century A.D.)Modern period (up to the 18th century A.D.) > Interstate relations and diplomacy Interstate relations and diplomacyInterstate relations and diplomacy
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Visual Arts and Technology Visual Arts and TechnologyVisual Arts and Technology
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Architecture ArchitectureArchitecture
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
psychomotor > to perform confidentially following instructions
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΑΡΝΑΒΑΣ
metadata validator: ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE