Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί από τον εκπαιδευτικό ως αφόρμηση για τη συμμετοχή των μαθητών σε δραστηριότητες διερευνητικής μάθησης. Για παράδειγμα, οι μαθητές: α) θα μελετήσουν τη ναοδομία της παλαιολόγειας περιόδου, β) θα επισκεφτούν την ιστοσελίδα του Υπουργείου Πολιτισμού "Οδυσσεύς" και την ιστοσελίδα του Ιδρύματος του Μείζονος Ελληνισμού, θα ενημερωθούν για τα βυζαντινά μνημεία της Θεσσαλονίκης και θα δημιουργήσουν μία σχετική πολυτροπική παρουσίαση.