Το Θεατρο του Διονυσου στην Αθηνα
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Παριστάνεται τμήμα του αρχαίου θεάτρου του Διονύσου που βρίσκεται στο ανατολικό τμήμα της νότιας πλευράς της Ακρόπολης. Το μεγαλύτερο μέρος των καταλοίπων που διατηρούνται σήμερα ανήκει στη μνημειακή διαμόρφωση του θεάτρου από τον άρχοντα της Αθήνας Λυκούργο, στο δεύτερο μισό του 4ου αι. π.Χ. Στη φωτογραφία διακρίνεται χριστιανικός ναός ο οποίος ανεγέρθηκε γύρω στα τέλη του 5ου αι. μ.Χ. στην ανατολική πάροδο του θεάτρου. Πρόκειται για μία μονόκλιτη παλαιοχριστιανική βασιλική και η ορχήστρα του θεάτρου χρησιμοποιήθηκε ως αυλή της. Διακρίνονται τα λίθινα καθίσματα του κοίλου τα εδώλια, οι κλίμακες που διαιρούν το κοίλο σε κερκίδες και ελάχιστα στοιχεία απο το διάζωμα. Διακρίνεται ο εύριπος για την απορροή των υδάτων και στοιχεία απο την προεδρία, το χώρο θέασης των επισήμων.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το Μ.Α. μπορεί να αξιοποιηθεί για τη διδασκαλία θεμάτων σχετικά με την ιστορία και ειδικότερα την αρχιτεκτονική εξέλιξη των αρχαίων θεάτρων. Προτείνεται να χρησιμοποιηθεί από τους εκπαιδευτικούς ως εποπτικό υλικό στο πλαίσιο άμεσης διδασκαλίας, για να γνωρίσουν οι μαθητές του Δημοτικού, την τεχνική της αρχιτεκτονικής αρχαίων θεάτρων, αλλά και τις καινοτόμες πολιτιστικές ανάγκες που υπηρετούσε ο χώρος. Εμβαθύνοντας σε θέματα παιδαγωγικής αξίας των θεατρικών παραστάσεων (για τους Αρχαίους Έλληνες το θέατρο θεωρούσαν ότι είναι διδακτικό και το έβλεπαν και ως ένα είδος ανακούφισης, κάθαρσης) προτείνεται να χρησιμοποιηθεί στο πλαίσιο της διερευνητικής μάθησης, από τους μαθητές του γυμνασίου στο μάθημα της Ιστορίας και στις Ερευνητικές Εργασίες ή σε project στην Ευέλικτη Ζώνη για το δημοτικό, η σχέση της αρχιτεκτονικής των αρχαίων θεάτρων με την ακουστική ποιότητα των παραστάσεων που τελούνταν και την αισθητική των χώρων αυτών. Προτείνεται η ολιστική προσέγγιση και μελέτη του αρχαίου θεάτρου προκειμένου να διερευνηθεί πώς όλοι αυτοί οι επιμέρους παράγοντες υπηρετούσαν τον σκοπό της παράστασης που δεν ήταν άλλος από την κάθαρση.
Προτείνεται να αξιοποιηθεί και για την μελέτη των δομικών στοιχείων των θεατρικών χώρων στην Ελλάδα από το μάθημα της θεατρικής αγωγής.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 15
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Benaki Museum
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Μουσείο Μπενάκη (Μουσείο Μπενάκη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Arts, Letters and Culture Arts, Letters and CultureArts, Letters and Culture
Drama/Theater in Education (DiE/TiE) Drama/Theater in Education (DiE/TiE)Drama/Theater in Education (DiE/TiE) > Theatrical Forms Theatrical FormsTheatrical Forms
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to respond and participate
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΙΩΑΝΝΑ ΤΣΟΥΜΠΑΡΗ
metadata validator: ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΟΥΛΙΟΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Μουσείο Μπενάκη
publisher: Μουσείο Μπενάκη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE