Το ιστορικό φωτογραφικό ασπρόμαυρο αρνητικό της εκκλησίας της Παραπορτιανής στη Χώρα της Μυκόνου, γύρω στα 1955 από τον James Hutchison, είναι μια υψηλής πληροφοριακής αξίας αλλά χαμηλής τροπικότητας (ασπρόμαυρη) ιστορική απεικόνιση της εκκλησίας. Η εκκλησία της Παναγίας της Παραπορτιανής βρίσκεται στο νησί της Μυκόνου και αποτελεί ένα μοναδικό αρχιτεκτονικό δημιούργημα καθώς και την πιο φωτογραφισμένη εκκλησία στα νησιά των Κυκλάδων. Πρόκειται για ένα σύμπλεγμα πέντε εκκλησιών που χτίστηκαν στο πέρας του χρόνου στην βάση ενός κάστρου. Ο Άγιος Ευστάθιος και οι Άγιοι Ανάργυροι που είναι και οι παλαιότεροι καθώς και η Αγία Αναστασία και ο Αγιος Σώζων. Ονομάστηκε έτσι καθώς στο σημερινό κλειστό νάρθηκα του Αγίου Ευσταθίου υπήρχε παλαιότερα παραπόρτι, μια μικρή δηλαδή πύλη, που οδηγούσε στην θάλασσα. Αποτελεί μια αφορμή για διερευνητική, συγκριτική μάθηση τόσο για το μαθητή του Γυμνασίου όσο και του Λυκείου αλλά και το μαθητή- φοιτητή της φωτογραφίας και αρχιτεκτονικής. Με τη διερεύνηση της ιστορικής αποτύπωσης του μνημείου ο εκπαιδευτικός μπορεί να δώσει ερεθίσματα για συγκρίσεις με άλλες φωτογραφίες και απεικονίσεις εκκλησιών τόσο της ίδιας περιόδου στη Μύκονο και στα άλλα νησιά των Κυκλάδων όσο και της ίδιας της εκκλησίας. Επίσης με τη μέθοδο project οι μαθητές μπορούν στα πλαίσια της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης να επισκεφτούν την εκκλησία και το χώρο της τώρα και να τη συγκρίνουν με τη φωτογραφία. Η φωτογραφία επίσης αποτελεί αφορμή σύγκρισης με την εμπειρία των μαθητών και εκπαιδευτικών από την επίσκεψή τους σε αντίστοιχα εκκλησάκια σε μακρινές από την Αθήνα περιοχές, όπως π.χ σε μικρά χωριά ή άλλα νησιά. Οι μαθητές μπορούν να διαπιστώσουν επίσης το βαθμό διατήρησης αλλά και την αλλαγή στον περιβάλλοντα χώρο και τον αντίκτυπό του στην τοπική Ιστορία του νησιού. Οι μαθητές επίσης μπορούν με αφόρμηση την εικόνα αυτή να συγκρίνουν και τα ήθη, τα έθιμα αλλά και τις πολιτικές αλλαγές αυτής της περιόδου στη Μύκονο με κέντρο το σύγχρονο τουρισμό που επέδρασε δραστικά στην περιοχή που απεικονίζεται. Τέλος η φωτογραφία αποτελεί και αφόρμηση καλλιέργειας της αισθητικής αγωγής και της τεχνοτροπίας φωτογράφησής της τόσο των μαθητών του Γυμνασίου όσο και Λυκείου καθώς και των φοιτητών σχολών φωτογραφίας καθώς έχει διαχρονική αισθητική αξία αλλά και αποτελεί υψηλό δείγμα καλλιτεχνικής φωτογράφησης.