Only Photodentro Repositories
User Generated Content
Clear active filters
Subscribe to a subject area to receive notifications for new items
Στρατιωτες και ημιονηγοι στην Αλβανια
METADATA PROVIDER
LEARNING OBJECT PROVIDER
DESCRIPTION
Ασπρόμαυρη φωτογραφία από το φωτογραφικό αρχείο του Δημήτρη Α. Χαρισιάδη, ο οποίος συμμετείχε ως επίσημος φωτογράφος του ελληνικού στρατού κατά τον ελληνοϊταλικό πόλεμο του 1940. Ο φωτογραφικός του φακός αποτυπώνει Έλληνες στρατιώτες και ημιονηγούς, καθώς βαδίζουν μέσα στο κρύο και το χιόνι στα βουνά της Αλβανίας και δίνει στους μαθητές το ερέθισμα για να συνειδητοποιήσουν τις δυσκολίες που είχε να αντιπαλέψει ο Έλληνας στρατιώτης στα κακοτράχαλα βουνά του Αλβανικού μετώπου και να αντιληφθούν τη σκληρότητα του κάθε πολέμου. Παράλληλα, συνεισφέρει στην ανάδυση μιας ολοκληρωμένης ιστορικής γνώσης, περιλαμβάνοντας κριτικές, στοχαστικές και συναισθηματικές διαστάσεις της μάθησης, καθώς ενισχύει τη δημιουργικότητα και την ικανότητα κριτικής σκέψης των μαθητών.
EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί στο πλαίσιο του μαθήματος της Ιστορίας, για να οπτικοποιήσει τη διδασκαλία σχετικά με την πορεία των Ελλήνων στρατιωτών στο Αλβανικό μέτωπο και τη σκληρότητα του πολέμου. Συγκεκριμένα μέσω της διερευνητικής και συνεργατικής μάθησης οι μαθητές μπορούν να αναζητήσουν την αλληλουχία της εθνικής ιστορικής περιόδου με τα διεθνή γεγονότα, να βρουν ερμηνευτικές συνδέσεις και να βιώσουν τη σύνδεση του τοπικού με το οικουμενικό. Επίσης, η φωτογραφία μπορεί να αξιοποιηθεί διαθεματικά, ως πηγή αφόρμησης, στο μάθημα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας και οι μαθητές να διδαχθούν κείμενα ποιητικά ή πεζά εμπνευσμένα από τον πόλεμο του Σαράντα και να αποτελέσει το έναυσμα για να καλλιεργήσουν τη δημιουργικότητα και την κριτική τους σκέψη. Παράλληλα, διαθεματικά και σε συσχετισμό με το μάθημα της Αισθητικής Αγωγής οι μαθητές μπορούν να διερευνήσουν τους τρόπους με τους οποίους η φωτογραφία αποτυπώνει την ιστορική πραγματικότητα σε σύγχρονες ιστορικές περιόδους, να αναζητήσουν αρχειακό υλικό ή φωτογραφίες συγγενικών τους προσώπων που συμμετείχαν στον πόλεμο Σαράντα και να δημιουργήσουν τη δική τους συλλογή φωτογραφιών ή και να μετατρέψουν την ιστορική μνήμη σε τέχνη. Τέλος, στις άτυπες μορφές γραμματισμού οι μαθητές με τις πολυμεσικές δυνατότητες των νέων τεχνολογιών μπορούν να χρησιμοποιήσουν τη φωτογραφία μαζί με άλλα φωτογραφικά στιγμιότυπα της ίδιας ιστορικής περιόδου, προκειμένου να οργανώσουν τη σχολική εορτή της 28ης Οκτωβρίου και να δημιουργήσουν -μέσα από συνεργατική δουλειά- προβολή παρουσίασης, ιστορική ψηφιακή αφήγηση, ψηφιακή αφίσα κ.ά.

EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 18
INTENDED END USER

METADATA PAGE URL
CONTENT PROVIDER URL
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/1404

LEARNING OBJECT PROVIDER
Benaki Museum
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Μουσείο Μπενάκη (Μουσείο Μπενάκη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))

LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory
> Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century)
> War events War eventsWar events
Modern Greek Literature Modern Greek LiteratureModern Greek Literature > Writer WriterWriter
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Visual Arts and Technology Visual Arts and TechnologyVisual Arts and Technology
Modern Greek Literature Modern Greek LiteratureModern Greek Literature > Writer WriterWriter
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Visual Arts and Technology Visual Arts and TechnologyVisual Arts and Technology
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to respond and participate
psychomotor > to adapt and perform creatively
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to respond and participate
psychomotor > to adapt and perform creatively

LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author:
ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΨΥΧΟΓΥΙΟΠΟΥΛΟΥ
metadata validator: ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor:
Μουσείο Μπενάκη
publisher: Μουσείο Μπενάκη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ

METADATA DEVELOPMENT & FUNDING FRAMEWORK
program / project:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)

ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
metadata funder: ΥΠΑΙΘ
metadata funding: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
funding framework: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
metadata authoring program / project duration: 2010-2015
metadata main beneficiary / contractor: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
metadata coordinator / leader: Μαίρη Κριάρη
metadata project / program partners: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
metadata subcontract:
Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
metadata funder: ΥΠΑΙΘ
metadata funding: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
funding framework: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
metadata authoring program / project duration: 2010-2015
metadata main beneficiary / contractor: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
metadata coordinator / leader: Μαίρη Κριάρη
metadata project / program partners: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)

Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
metadata subcontractor: ΙΕΠ
metadata supervising and monitoring authority: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
metadata subcontractor: ΙΕΠ
metadata supervising and monitoring authority: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Show user comments and ratings Hide user comments and ratings

Συνδεθείτε για να προσθέσετε το δικό σας σχόλιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια για το συγκεκριμένο αντικείμενο.

- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
aggregator