Στο πλαίσιο συνεργατικών δραστηριοτήτων διερευνητικής μάθησης οι μαθητές, αρχικά, καλούνται να παρατηρήσουν και να περιγράψουν την εικόνα, Στη συνέχεια, καλούνται να αναζητήσουν στο διαδίκτυο διαφορετικές αναπαραστάσεις του Κολοσσού της Ρόδου, σε συνδυασμό με πληροφορίες αναφορικά με τον δημιουργό του έργου, τον τρόπο κατασκευής του, αλλά και τα ιστορικά γεγονότα που συνδέονται με τη δημιουργία του, ώστε να διατυπώσουν υποθέσεις για τους λόγους που το συγκεκριμένο έργο θεωρείται ως ένα από τα επτά θαύματα του αρχαίου κόσμου. Στη συνέχεια, καλούνται να εντοπίσουν επιρροές της τεχνοτροπίας του σε δημιουργήματα της σύγχρονης τέχνης και να παρατηρήσουν ομοιότητες και διαφορές.