Προπυλαια, Ακροπολη, Άποψη και κατοψη
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Η εικόνα παρουσιάζει μια άποψη των Προπυλαίων της Ακρόπολης, καθώς και μια κάτοψή τους, μαζί με σχέδια των κιονοκράνων και αρχιτεκτονικών μελών του μνημείου. Η γκραβούρα χρονολογείται το 1745, πολύ πριν ξεκινήσουν τα έργα αναστήλωσης του μνημείου (τα πρώτα ξεκίνησαν το 1909). Τα Προπύλαια χρονολογούνται τον 5ο αι. π.Χ. (437-432), και είναι έργο του αρχιτέκτονα Μνησικλή. Είναι ναός δωρικού ρυθμού. Αποτελούνται από τρία κλίτη: την κυρίως Στοά και τις δυο πτέρυγες. Το αρχικό σχέδιο του οικοδομήματος ήταν πρωτοποριακό από αρχιτεκτονική και καλλιτεχνική άποψη, αλλά δεν ολοκληρώθηκε ποτέ στο σύνολό του. Η εικόνα είναι κατάλληλη για την υποστήριξη της διδασκαλίας της κλασικής τέχνης στο μάθημα της αρχαίας Ιστορίας, καθώς αισθητοποιεί το διδακτικό αντικείμενο. Επιπλέον, ενδείκνυται για τη διδασκαλία του δωρικού ρυθμού. Τέλος, μπορεί να χρησιμοποιηθεί κατά τη διδασκαλία της βυζαντινής αρχιτεκτονικής, καθώς η κάτοψη του ναού μπορεί να συγκριθεί με μία αντίστοιχη βυζαντινού ναού.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Ο διδάσκων μπορεί να προβάλει την εικόνα στην τάξη δίνοντας αρχικά κάποιες γενικές πληροφορίες στους μαθητές γύρω από τις συνθήκες κατασκευής του ναού (χρόνος, τόπος, δημιουργός) και στη συνέχεια να ζητήσει από τους μαθητές να εντοπίσουν το ρυθμό στον οποίο είναι χτισμένος (θα έχει προηγηθεί η διδασκαλία των ρυθμών στην αρχιτεκτονική), ζητώντας τους να δικαιολογήσουν την απάντησή τους. Μπορεί, επίσης, να τους προβάλει μια εικόνα κάτοψης ενός σταυροειδούς βυζαντινού ναού, και να τους ζητήσει να βρουν ομοιότητες ανάμεσα στα δύο σχέδια, έτσι ώστε να αντιληφθούν την ομοιότητα με τον αρχαίο ναό (3 κλίτη, σταυροειδές σχήμα). Έτσι, μπορεί να αναφερθεί και στην επιρροή της αρχαιοελληνικής αρχιτεκτονικής στη βυζαντινή. Τέλος, ο διδάσκων μπορεί να προβάλει μια σύγχρονη φωτογραφία των Προπυλαίων, από μια πιο συνήθη οπτική γωνία (συνήθως προβάλλεται η πλευρά εισόδου στην Ακρόπολη). Έτσι, οι μαθητές μπορούν α) να αντιληφθούν τη σημασία της οπτικής γωνίας στη θέαση ενός κτιρίου β) να συνειδητοποιήσουν την πολυπλοκότητα του συγκεκριμένου κτίσματος και γ) να διακρίνουν το αποτέλεσμα που έχουν οι εργασίες αναστήλωσης των μνημείων.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
METADATA PAGE URL
CONTENT PROVIDER URL
TYPICAL LEARNING TIME
0:00:00
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/155
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) > Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting) Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting)Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting)
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to pay attention
affective > to respond and participate
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΑΓΑΠΗ ΔΑΛΚΟΥ
metadata validator: ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE