Στο μάθημα της Ιστορίας και της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας η εικόνα μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως συμπληρωματικό υλικό, καθώς αισθητοποιεί την ιστορική αφήγηση σε σχέση με τους κλέφτες και τους αρματολούς. Ο διδάσκων μπορεί να αφηγηθεί με συντομία την ιστορία του Ολύμπιου ή, εναλλακτικά, να ζητήσει από τους μαθητές να αναζητήσουν γι' αυτόν πληροφορίες στο Διαδίκτυο και να συνθέσουν μια σύντομη βιογραφία του (διαθεματική εργασία που περιλαμβάνει και το μάθημα της Νεοεληνικής Γλώσσας). Σε κάθε περίπτωση, προτείνεται στον διδάσκοντα να αξιοποιήσει και αισθητικά την εικόνα, καλώντας τους μαθητές να σχολιάσουν το ύφος του αγωνιστή (σοβαρό, αποφασιστικό) και να τον συγκρίνουν με άλλους αγωνιστές της ελληνικής Επανάστασης (υπάρχουν πολλές ομοιότητες, λ.χ. οι αγωνιστές της Επανάστασης του '21 ποτέ δεν παριστάνονται χαμογελαστοί). Τέλος, στο μάθημα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας, ο πίνακας μπορεί να αξιοποιηθεί συνοδεύοντας το αντίστοιχο κλέφτικο τραγούδι που έχει γραφτεί για τον Γεωργάκη Ολύμπιο.