Σερεναδα, για φωνη και πιανο του Σπυρου Σαμαρα
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Τραγούδι με συνοδεία πιάνου σε Σιb Μείζονα του κορυφαίου συνθέτη της Επτανησιακής Σχολής, Σπύρου Σαμάρα (1861-1917). Ο συνθέτης Σπύρος Σαμάρας, διακρίθηκε με μελοδραματικά έργα κυρίως στο χώρο της όπερας σε Ελλάδα και εξωτερικό, ενώ πολλοί σημαντικοί Ιταλοί συνθέτες της όπερας όπως ο Πουτσίνι και ο Μασκάνι, τον αναγνώριζαν ως ομότιμό τους. Ο Σπύρος Σαμάρας ασχολήθηκε επίσης και με ελαφρότερα μελοδραματικά είδη, την οπερέτα, αλλά και με τραγούδια, εμπλουτίζοντας το έντεχνο ελληνόφωνο τραγούδι. Η συγκεκριμένη έντυπη παρτιτούρα για φωνή και πιάνο, σε ποίηση αγνώστου, θεωρείται από τα έργα της τελευταίας περιόδου της ζωής του και μετά την οριστική του εγκατάσταση στην Αθήνα, το 1911.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Η παρτιτούρα μπορεί να χρησιμοποιηθεί στη διδασκαλία ελληνικών τραγουδιών της Επτανησιακής Σχολής των αρχών του 20ου αιώνα, στη γνωριμία με το έργο του συνθέτη Σπύρου Σαμάρα και στην καταγραφή της ιστορίας των ελληνικών μελοδραματικών έργων και του έντεχνου ελληνόφωνου τραγουδιού. Επίσης, η παρτιτούρα είναι δυνατόν να αξιοποιηθεί στη διδασκαλία της μορφολογικής ανάλυσης, καθώς προσφέρεται για μελωδική και αρμονική μελέτη στα θεωρητικά μαθήματα των Μουσικών Σχολείων


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Music Library of Greece
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Μεγάλη Μουσική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος (Μεγάλη Μουσική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος «Λίλιαν Βουδούρη»)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Music Education Music EducationMusic Education > Composers ComposersComposers
Music Education Music EducationMusic Education > Musical instruments / ensembles - Voice Musical instruments / ensembles - VoiceMusical instruments / ensembles - Voice
TEACHING APPROACH
behaviourist > drill and practise
cognitivist > collaborative learning
constructivist > experiential learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > process > to apply
affective > to pay attention
affective > to respond and participate
psychomotor > to perform confidentially following instructions
psychomotor > to perform independently, skillfully and precisely
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
original work creator: Σαμάρας, Σπύρος
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΠΟΛΛΙΣ ΑΔΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ
metadata validator: ΣΩΤΗΡΙΑ ΛΑΖΑΡΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Μεγάλη Μουσική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος - Λίλιαν Βουδούρη
publisher: Μεγάλη Μουσική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος - Λίλιαν Βουδούρη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE