Only Photodentro Repositories
User Generated Content
Clear active filters
Subscribe to a subject area to receive notifications for new items
Charilaos Trikoupis
METADATA PROVIDER
LEARNING OBJECT PROVIDER
DESCRIPTION
Η φωτογραφία ανήκει στο φωτογραφικό αρχείο της Ε.Τ.Ε. και απεικονίζει τον Χαρίλαο Τρικούπη (1832- 1896), πολιτικό και διπλωμάτη, να φωτογραφίζεται πάνω σ' ενα πολεμικό πλοίο με δύο αξιωματικούς του Βασιλικού ναυτικού. Το έτος λήψης της φωτογραφίας είναι το 1888, έτος κατά το οποίο ο Χαρίλαος Τρικούπης ήταν Πρωθυπουργός της Ελλάδας, μετά τη νίκη του στις εκλογές του 1887. Η εικόνα μπορεί να αποτελέσει υλικό για τη μελέτη, κατανόηση και διερεύνηση του πολιτικού συστήματος της Ελλάδας από το 1874, έτος κατά το οποίο δημοσιεύεται το άρθρο του Χαρίλαου Τρικούπη "Τις πταίει;" έως το 1895, έτος της τελευταίας θητείας του ως πρωθυπουργού.Το παρόν μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί τόσο στην πρωτοβάθμια όσο και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση στο μάθημα της Νεότερης και Σύγχρονης Ελληνικής Ιστορίας, για να γνωρίσουν οι μαθητές την προσωπικότητα του Χαρίλαου Τρικούπη και το πολιτικό του πρόγραμμα.
EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το παρόν μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί από τον εκπαιδευτικό στο μάθημα της Νεότερης και Σύγχρονης Ελληνικής Ιστορίας ως έναυσμα για να ξεκινήσει μια συζήτηση για τον Χαρίλαο Τρικούπη. Θα δείξει στους μαθητές τη φωτογραφία και θα τους ζητήσει να αναγνωρίσουν το συγκεκριμένο πρόσωπο και να περιγράψουν το χώρο και τη σχέση που μπορεί να έχει ο Τρικούπης με τα άλλα δύο άτομα που απεικονίζονται στην εικόνα. Ο εκπαιδευτικός θα διερευνήσει τις προϋπάρχουσες γνώσεις των μαθητών και αν διαπιστώσει ότι κάποιοι μαθητές έχουν λανθασμένες απόψεις (π.χ. δεν γνωρίζουν ποιος είναι, ένταξη σε λανθασμένη ιστορική περίοδο) με την κατάλληλη καθοδήγηση θα τους εξαλείψει τυχόν ασάφειες. Στη συνέχεια, ο εκπαιδευτικός στο εργαστήριο πληροφορικής θα μπορούσε να ζητήσει από τους μαθητές να εργαστούν σε ομάδες και να δημιουργήσουν μια παρουσίαση με φωτογραφίες του Χαρίλαου Τρικούπη σε διαφορετικές περιόδους της ζωής του δίνοντας έμφαση σε σημαντικές στιγμές της σταδιοδρομίας τους. Ακόμη, με αφορμή την εικόνα, θα μπορούσαν οι μαθητές να δημιουργήσουν ένα χρονολόγιο ή μια χρονογραμμή όπου θα επισημαίνονται οι σημαντικοί σταθμοί της πορείας του. Μέσα από τη βιωματική προσέγγιση, οι ίδιοι οι μαθητές θα αναζητήσουν τη γνώση και θα διερευνήσουν ζητήματα που σχετίζονται με την προσωπικότητα και το πολιτικό πρόγραμμα του Τρικούπη. Επίσης, στο Λύκειο θα μπορούσε να γίνει σύγκριση της πολιτικής κατάστασης εκείνης της εποχής που επικρατούσε ο δικομματισμός με τη σημερινή εποχή, ώστε να κατανοήσουν οι μαθητές ότι η ιστορία δεν μπορεί να μελετάται αποκομμένα από τα σύγχρονα γεγονότα αλλά ότι είναι συνέχεια προηγούμενων περιόδων. Τέλος, με αφορμή την εικόνα, οι μαθητές θα μπορούσαν να ερευνήσουν ποια μεγάλα έργα κατασκευάστηκαν εκείνη την εποχή που πρωθυπουργός ήταν ο Χαρίλαος Τρικούπης και στη συνέχεια να δημιουργήσουν μια παρουσίαση όπου σε κάθε διαφάνεια θα υπάρχουν φωτογραφίες των έργων εκείνης της εποχής και φωτογραφίες των ίδιων έργων στη σημερινή εποχή. Για να μπορέσουν να βρουν φωτογραφικό υλικό εκείνης της εποχής αλλά και γραπτό κείμενο που θα σχολιάζει τις φωτογραφίες, θα πρέπει να αναζητήσουν υλικό στα ψηφιακά αρχεία επίσημων φορέων όπως ΕΛΙΑ, Αρχείο της Βουλής, Γενικά Αρχεία του Κράτους, διαδικασία η οποία θα τους μετατρέψει σε μικρούς ιστορικούς αναπτύσσοντας την ιστορική σκέψη και την ιστορική συνείδησή τους, η οποία αποκτάται μέσα από τη σύγκριση παροντικών με παρελθοντικές καταστάσεις σύμφωνα με τους σκοπούς του μαθήματος της Ιστορίας.
KEYWORDS
LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
METADATA PAGE URL
CONTENT PROVIDER URL
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/1612
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
NDC Repositories
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory
> Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century)
> Leading personalities Leading personalitiesLeading personalities
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Economy EconomyEconomy
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Political and ideological Issues Political and ideological IssuesPolitical and ideological Issues
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Economy EconomyEconomy
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Political and ideological Issues Political and ideological IssuesPolitical and ideological Issues
TEACHING APPROACH
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > process > to think critically and creatively
cognitive > process > to think critically and creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author:
ΟΛΓΑ ΠΑΙΖΗ
metadata validator: ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor:
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
publisher: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
Show user comments and ratings Hide user comments and ratings
USER COMMENTS
Συνδεθείτε για να προσθέσετε το δικό σας σχόλιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια για το συγκεκριμένο αντικείμενο.
USER RATINGS
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
aggregator