Rotonda (Thessaloniki).
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Η εικόνα παρουσιάζει μια άποψη της Ροτόντας (Άγιος Γεώργιος, ναός Αγίων Ασωμάτων) Η εικόνα αναπαριστά άποψη της Ροτόντας στη Θεσσαλονίκη που συμπεριλαμβάνεται στο βιβλίο Byzantine Architecture illustrated by a series of the earliest Christian edifices in the East του Γάλλου περιηγητή, αρχαιολόγου και αρχιτέκτονα Charles Texier. Η Ροτόντα είναι ένα από τα σημαντικότερα διασωθέντα δείγματα της περίκεντρης ρωμαϊκής αρχιτεκτονικής και έχει χαρακτηριστεί από την UNESCO ως μνημείο της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς. Το οικοδόμημα το οποίο προοριζόταν αρχικά να γίνει μαυσωλείο του Γαλέριου ή ναός του Δία ή των Καβείρων στο πέρασμα του χρόνου αναδείχθηκε σε κατεξοχήν «πολυπολιτισμικό παλίμψηστο» της Θεσσαλονίκης καθώς χρησιμοποιήθηκε διαδοχικά ως χριστιανικός ναός, μουσουλμανικό τέμενος και στις μέρες μας ως μουσείο. Προς ικανοποίηση των μεταγενέστερων χρήσεών του το αρχικό σχέδιο του οικοδομήματος άλλαξε καθώς προστέθηκαν νέα στοιχεία (μιναρές) ή έγιναν μετατροπές σε άλλα (μετασκευή των καμαρών του Βήματος).

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα της Καλλιτεχνικής Παιδείας και της Ιστορίας ως παράδειγμα για την μελέτη της ρωμαϊκής περίκεντρης αρχιτεκτονικής αλλά και ως ερέθισμα για την εκπόνηση συνεργατικών σχεδίων εργασίας ή ως αφορμή για την ανάπτυξη ποικίλων διερευνητικών δραστηριοτήτων και συνθετικών εργασιών. Ειδικότερα στο μάθημα της Καλλιτεχνικής Παιδείας, μπορεί να γίνει αναφορά στα εικονογραφικά χαρακτηριστικά της αναπαράστασης και σχολιασμός των εικαστικών στοιχείων και της ποιότητας της αναπαράστασης (γραφή, ατμόσφαιρα, φωτοσκίαση, απόδοση του όγκου και του χώρου, τεχνική κλπ.) ή να χρησιμοποιηθεί ως αφορμή για δημιουργική αναπαραγωγή εικαστικών εργασιών. Στο μάθημα των Θρησκευτικών μπορούν, επιπλέον, να συζητηθούν θέματα που αφορούν στην χρήση διαφόρων μνημείων ως λατρευτικών χώρων από διαφορετικές θρησκείες και να γίνει σύγκριση με άλλα ανάλογα παραδείγματα (π.χ. Παρθενώνας, Αγία Σοφία κλπ). Στο επίπεδο της διαπολιτισμικής σύνδεσης παρέχεται η αφορμή να συζητηθούν θέματα πολυπολιτισμικότητας, συνύπαρξης και σεβασμού της πολιτισμικής ποικιλίας και διαφορετικότητας.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
15 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) > Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting) Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting)Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting)
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Architecture ArchitectureArchitecture
Religious Education Religious EducationReligious Education > Worship WorshipWorship
TEACHING APPROACH
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > process > to think critically and creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΕΛΕΝΗ ΚΑΡΤΣΑΚΑ
metadata validator: ΣΩΤΗΡΙΑ ΛΑΖΑΡΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE