Xenopoulos Grigorios
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Ως γελοιογραφία χαρακτηρίζεται κάθε ζωγραφική παράσταση της οποίας τα κύρια γνωρίσματα προσώπων ή πραγμάτων αποδίδονται κωμικά παραλλαγμένα. Στόχος της είναι η διακωμώδηση προσώπων και καταστάσεων. Η σημασία της συνήθως υποδηλώνεται με σχετικό υπότιτλο ή στιχομυθία. Συνήθως μεγαλοποιεί τα φυσικά γνωρίσματα και κυρίως τα ελαττώματα των φυσικών χαρακτηριστικών ή των ηθικών ιδιοτήτων του γελοιογραφούμενου προκειμένου ν΄ αναδείξει κωμικό στοιχείο. Ο Γρηγόριος Ξενόπουλος 1867-1951, ασχολήθηκε με ποικίλα είδη του πεζού λόγου (μυθιστόρημα, διήγημα, νουβέλα, παιδική λογοτεχνία, θέατρο, χρονογράφημα, δοκίμιο, κριτική). Διετέλεσε αρχισυντάκτης στο περιοδικό “Η Διάπλασις των Παίδων”. Χαρακτηριστική είναι η υπογραφή του: «Σας ασπάζομαι, Φαίδων». Συνεργάστηκε με πολλά λογοτεχνικά περιοδικά και εφημερίδες της εποχής, ενώ υπήρξε ιδρυτής της Νέας Εστίας (1927) στην οποία παρέμεινε διευθυντής ως το 1934, συνιδρυτής (μαζί με τους Καζαντζάκη, Παλαμά και Σικελιανό) της Εταιρείας Ελλήνων Λογοτεχνών (1934). Εδώ παρουσιάζεται σε γελοιογραφία του 1927.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα της Αισθητικής Αγωγής. Οι μαθητές με θέμα την γελοιογραφία ερευνούν την χρήση, την σημασία και τα χαρακτηριστικά της. Προτείνεται να συγκριθούν γελοιογραφίες διαφόρων περιόδων ώστε να προκύψουν συμπεράσματα για τις κοινωνικές και πολιτικές συνθήκες και με ποιον τρόπο αυτές αποτυπώνονται μέσα από αυτό το εικαστικό είδος.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 15
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
NDC Repositories
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Issues of Visual Arts Issues of Visual ArtsIssues of Visual Arts
TEACHING APPROACH
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > process > to understand
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
original work creator: Μαυριλάκος Γεώργιος
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣ ΚΟΥΡΤΗΣ
metadata validator: ΣΤΑΥΡΟΣ ΓΡΟΣΔΟΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
publisher: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE