Μεταξας Ιωαννης
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Αφίσα στην οποία απεικονίζεται ο Ι. Μεταξάς (1871-1941). Έλληνας στρατιωτικός και στη συνέχεια πολιτικός και δικτάτορας. Ως αξιωματικός έλαβε μέρος στους Βαλκανικούς πολέμους και στη συνέχεια ασχολήθηκε με την πολιτική, ιδρύοντας το κόμμα των Ελευθεροφρόνων. Το 1936 διορίστηκε Πρωθυπουργός της χώρας και στη συνέχεια πρωτοστάτησε στην επιβολή του δικτατορικού καθεστώτος της 4ης Αυγούστου, κυβερνώντας έως το θάνατό του το 1941. Έμεινε στην ιστορία για την αρνητική απάντηση που έδωσε στο Ιταλικό τελεσίγραφο της 28ης Οκτωβρίου 1940 και για την ταχεία πολεμική προπαρασκευή της Ελλάδας ενόψει του ελληνοϊταλικού πολέμου και της γερμανικής εισβολής στην Ελλάδα. (πηγή: ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ). Ο Μεταξάς είναι για πολλούς μια αμφιλεγόμενη ιστορική προσωπικότητα. Ενδεχομένως να ανήκει στην κατηγορία των ισχυρών που σε περίοδο ειρήνης δεν ευδοκιμούν, αλλά σε περίοδο κινδύνων ο λαός τους αναζητεί. (πηγή: http://www.onalert.gr/stories/metaxas-28october-oxi/19432)

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Η αφίσα του Ι. Μεταξά μπορεί να αποτελέσει το ερέθισμα/αφόρμηση στο μάθημα της Αγωγής του Πολίτη, προκειμένου οι μαθητές να μελετήσουν το δικτατορικό πολίτευμα, να το συγκρίνουν με άλλου είδους πολιτεύματα και να εκτιμήσουν τα θετικά χαρακτηριστικά της σύγχρονης Δημοκρατίας. Στο μάθημα της Ιστορίας του Γυμνασίου και του Λυκείου, οι μαθητές μπορούν να συγκρίνουν το δικτατορικό καθεστώς του Ι. Μεταξά με αυτό της χούντας των συνταγματαρχών (1967-1974) και να εντοπίσουν ομοιότητες και διαφορές. Επιπλέον να κρίνουν τον Ι. Μεταξά ως αμφιλεγόμενο πρόσωπο της σύγχρονης ελληνικής ιστορίας. Μεθοδολογικά, παρατηρούν τη φωτογραφία και διατυπώνουν ερευνητικά ερωτήματα για τη ζωή και το έργο του: “Ποια ήταν η σταδιοδρομία του ως στρατιωτικός και πολιτικός;”, “Ποια είναι τα χαρακτηριστικά του καθεστώτος που εγκαθίδρυσε στη χώρα την περίοδο 1936-1941;”, “Γιατί μπορεί να χαρακτηριστεί αμφιλεγόμενη ιστορική προσωπικότητα;", “Ποιες πηγές θα διερευνήσουμε;”. Αναζητούν συνεργατικά πληροφορίες από διαφορετικές πηγές, τις συνθέτουν και τις ανακοινώνουν στην ολομέλεια της τάξης.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 18
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
NDC Repositories
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Political & Social Sciences Political & Social SciencesPolitical & Social Sciences
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Leading personalities Leading personalitiesLeading personalities
TEACHING APPROACH
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > process > to think critically and creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΡΑΜΑΣ
metadata validator: ΣΤΑΥΡΟΣ ΓΡΟΣΔΟΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
publisher: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE