Το παρόν μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα της Νεότερης και Σύγχρονης Ελληνικής Ιστορίας. O εκπαιδευτικός παρουσιάζει στους μαθητές την εικόνα και τους ζητάει να αναγνωρίσουν το πρόσωπο. Στη συνέχεια, ακολουθεί ένας καθοδηγούμενος διάλογος προκειμένου να διαγνώσει τυχόν λανθασμένες αντιλήψεις και να ακολουθήσει η συζήτηση για τη ζωή του Ιωάννη Μακρυγιάννη και τη συμβολή του στην Ελληνική Επανάσταση. Επίσης, μπορεί να αναθέσει στους μαθητές να εργαστούν σε ομάδες και να δημιουργήσουν παρουσίαση με προσωπογραφίες των αγωνιστών της Ελληνικής Επανάστασης συνδέοντας τον Ιωάννη Μακρυγιάννη με άλλες ηγετικές φυσιογνωμίες και εντάσσοντάς τον σ' ένα ιστορικό πλαίσιο μέσα από το οποίο θα αναδειχθεί το ιστορικό γεγονός της Ελληνικής Επανάστασης ολιστικά και όχι μεμονωμένα. Μια άλλη εργασία που θα μπορούσε να ανατεθεί στους μαθητές και θα πρέπει να υλοποιηθεί στο εργαστήριο της πληροφορικής είναι η αναζήτηση μαρτυριών και τεκμηρίων του ίδιου του Μακρυγιάννη από ψηφιοποιημένο αρχειακό υλικό π.χ. στο μουσείο Μπενάκη υπάρχει επιστολή του στρατηγού Mακρυγιάννη, γραμμένη στο Nαύπλιο στις 28 Iανουαρίου 1833, τρεις ημέρες μετά την άφιξη του Όθωνα στην Eλλάδα. Βέβαια, αν δεν υπάρχει η δυνατότητα της αναζήτησης του αρχειακού υλικού στο εργαστήριο πληροφορικής και προκειμένου οι μαθητές να έρθουν σ΄επαφή με πρωτογενές υλικό μπορεί να εκτυπώσει το υλικό και να το μοιράσει στις ομάδες για να το επεξεργαστούν και να αντλήσουν οι ίδιοι πληροφορίες από τη γραπτή πηγή. Ακόμη, μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας για να γνωρίσουν οι μαθητές τον Ιωάννη Μακρυγιάννη και να τον συνδέσουν με το έργο του. Είναι σημαντικό μέσα από τη συζήτηση και στη συνέχεια μέσα από την ανάλυση των "Απομνημονευμάτων" να κατανοήσουν οι μαθητές τον σκοπό της συγγραφής του έργου του και πως αυτό συνδέεται με τη ζωή του ώστε να αναδειχθεί το λογοτεχνικό είδος στο οποίο ανήκουν τα απομνημονεύματα.