Οι μαθητές παρατηρούν και αναγνωρίζουν τη μορφή του αγωνιστή, εξοικειώνονται με τα πολυτροπικά κείμενα, μελετούν την απόδοση της μορφής στις εικαστικές τέχνες και αντλούν πληροφορίες για την προσωπικότητα του αγωνιστή. Ο εκπαιδευτικός υποστηρίζει και καθοδηγεί τους μαθητές δημιουργώντας καταστάσεις διερευνητικής μάθησης. Εναλλακτικά, μπορεί να κάνει επίδειξη με στόχο να παρουσιάσει τις βασικές έννοιες και να προκαλέσει συζήτηση στην τάξη. Στη συνέχεια, μπορεί να αναθέσει στους μαθητές συνεργατικές εργασίες που απαιτούν την αναζήτηση πρόσθετου υλικού και πληροφοριών από πηγές στο Διαδίκτυο, προκειμένου οι μαθητές να μπορούν να αξιολογήσουν τις γνώσεις που αποκτούν και τα συμπεράσματα που εξάγουν κατά την παρατήρηση προσωπογραφιών. Επίσης μέσα από το πορτραίτο εκτός από τη μορφή του ήρωα οι μαθητές μπορούν να αντλήσουν πληροφορίες για την παραδοσιακή ενδυμασία των ανδρών εκείνης της εποχής, αλλά και την τεχνοτροπία του φωτογραφικού πορτραίτου στην αντίστοιχη χρονική περίοδο.