Χινοπωριατικα
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Το ποίημα Χινοπωριάτικα του Άρη Μακροχωρίτη εκπροσωπεί τη λεγόμενη γενιά του 1920 και την παρακμιακή τέχνη. Πλημμυρίζεται από έντονες συγκινήσεις, μυθοπλαστικές φθινοπωρινές εικόνες, έλλειψη λογικής, κανόνων στιχουργίας και ρυθμού. Το ποίημα αποτελείται από είκοσι δύο τετράστιχες στροφές με πλεχτή ομοιοκαταληξία και είναι εμφανής ο επηρεασμός από το κίνημα του Συμβολισμού με χαρακτηριστικό τον διαχωρισμό ανάμεσα σε δύο κόσμους: στον τετριμμένο κόσμο της ζωής και στο μεγάλο κόσμο του ωραίου και της τέχνης. Ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του ποιήματος είναι η αναφορά του ποιητή στην τελευταία στροφή στους κριτικούς της ποίησης καθώς τους ζητά να μην τον κριτικάρουν για ένα ποίημα που μοναδικό στόχο έχει να κάνει τα θλιμμένα χείλη να χαμογελάσουν.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το ποίημα Χινόπωρο του Άρη Μακροχωρίτη ανήκει στη λεγόμενη γενιά του 1920 και στην παρακμιακή τέχνη. Μπορεί να αξιοποιηθεί διδακτικά πέρα από το είδος (παρακμιακή τέχνη) το οποίο υπηρετεί για τις όμορφες εικόνες και τα στιγμιότυπα του φθινοπώρου που αποτυπώνει με ένα πολύ έντονο και λυρικό και ταυτόχρονα μελαγχολικό ύφος (ταυτόχρονη προσέγγιση τόσο ως προς το είδος αλλά και ως προς το θέμα). Ο εκπαιδευτικός μπορεί αντίστοιχα να κάνει ανάλογη αναφορά και στον παλιότερο τρόπο στίξης των λέξεων.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 12
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library & Information Center of the Univ. of Patras
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών (Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Modern Greek Literature Modern Greek LiteratureModern Greek Literature > Streams / Movements Streams / MovementsStreams / Movements > Symbolism SymbolismSymbolism
TEACHING APPROACH
behaviourist
behaviourist > programmed instruction
behaviourist > drill and practise
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive
cognitive > knowledge
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to apply
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to pay attention
affective > to respond and participate
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΠΑΡΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ
metadata validator: ΣΤΑΥΡΟΣ ΓΡΟΣΔΟΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
publisher: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE