Μπορεί να χρησιμοποιηθεί η ελαιογραφία για να γνωρίσουν και να αγαπήσουν οι μαθητές το μεγάλο λυρικό ποιητή και το ποιητικό έργο του, ώστε να ευαισθητοποιηθούν γενικότερα απέναντι στην ποίηση. Οι μικρότεροι μαθητές μπορούν να αναπτύξουν τη φαντασία και τη δημιουργικότητά τους, παίζοντας με τις λέξεις των ποιημάτων όπως παίζουν με τα χρώματα, την πλαστελίνη και τον πηλό, να ζωγραφίσουν εικόνες από τα ποιήματα με τα μάτια της ψυχής τους (π.χ. από την Άνοιξη) και να γίνουν και οι ίδιοι μικροί ποιητές δημιουργώντας ποιήματα κατά ομάδες και απαγγέλοντάς τα με διάφορους τρόπους (ατομικά, εν χορώ ή ένας στίχος ή μια στροφή ανά παιδί). Οι μεγαλύτεροι μαθητές μπορούν να προσεγγίσουν τα ποιήματα του ποιητή ως ολότητα, να συνεξετάσουν τη μορφή και το περιεχόμενο των ποιημάτων του, να αποσυμβολίσουν τα νοήματα που κρύβονται πίσω από τις απλές λέξεις του ποιητή και να προσδιορίσουν τα διαφοροποιητικά στοιχεία των διαφόρων μορφών ποίησης μελετώντας και αναλύοντας και ποιήματα άλλων ποιητών.