Οι μαθητές θα μπορούσαν να ανακαλύψουν στην πόλη που ζουν παρόμοια σημεία όπου το παρόν συμβιώνει με το παρελθόν, να τα φωτογραφίσουν, να τα αναλύσουν αισθητικά, να βρουν πληροφορίες ιστορικές, να τις καταγράψουν, και να διερευνήσουν τα αίτια που οι βυζαντινοί κατασκεύαζαν μια πύλη μέσα στην πόλη τους. Με τον καθηγητή των Εικαστικών, οι μαθητές θα μπορούσαν να περιηγηθούν στην πόλη τους , να διοργανώσουν μια εκπαιδευτική, ιστορική διαδρομή με αισθητικό και αρχιτεκτονικό ενδιαφέρον και να την καταγράψουν με διαφορετικούς τρόπους,όπως το σχέδιο, τη φωτογραφία, το video, τη ζωγραφική, κ.ά.. Τέλος, μπορούν να παρουσιάσουν στη σχολική κοινότητα, το υλικό που έχουν δημιουργήσει σε μια έκθεση με τίτλο "Ένας περίπατος στην πόλη μας" .