Το κοινωνικο προβλημα
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Πρόκειται για κείμενο δημοσιευμένο στον τόμο 16, Αρ. 620 (1919) της εφημερίδας "Νουμάς" με τίτλο "Το κοινωνικό πρόβλημα". Η πολιτική, κοινωνική, φιλολογική εφημερίδα Νουμάς (1903-1931) ήταν το μαχητικό όργανο του δημοτικισμού. Το συγκεκριμένο μαθησιακό αντικείμενο προσφέρεται για μελέτη της κοινωνικής, εκπαιδευτικής και οικονομικής επίδρασης του μαξιμαλισμού στη Ρωσία. Ο μαξιμαλισμός ήταν η τάση μερίδας του Σοσιαλιστικού - Επαναστατικού Κόμματος της Ρωσίας που επεδίωκε την ολοκλήρωση στον ανώτατο βαθμό (maximum) των επαναστατικών στόχων με την οργάνωση δολοφονιών σε βάρος υψηλών αξιωματούχων (μετά το 1905) και ενεργό συμμετοχή στην επανάσταση του 1917, με την οποία ήλθε σε αντίθεση λίγο αργότερα, η οποία εκφράστηκε επίσης με τρομοκρατικές επιθέσεις. Κατ΄επέκταση ο μαξιμαλισμός είναι πολιτική πρακτική που εκφράζεται με την προβολή στόχων και αιτημάτων στο υπέρτατο όριο και συνήθως με ριζοσπαστικό τρόπο. (Λεξικό της Νέας Ελληνικής, 1998. Γ. Μπαμπινιώτη, σελ. 1053)

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το κείμενο μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως υλικό στο μάθημα της Νεότερης Ιστορίας, των Πολιτικών και Κοινωνικών Επιστημών και της Φιλοσοφίας. Στο πλαίσιο του μαθήματος της Ιστορίας, στην ενότητα για τη Ρωσική επανάσταση, οι μαθητές καλούνται αρχικά να ερμηνεύσουν την έννοια "μαξιμαλισμός", αναζητώντας υλικό στο διαδίκτυο. Στη συνέχεια, μπορούν να προβούν σε κριτική του τρόπου επίδρασης του μαξιμαλισμού στην κοινωνία, την εκπαίδευση, στη βιομηχανία, με βάση τα όσα αναφέρονται στο κείμενο. Αφόρμηση για σχολιασμό μπορεί να αποτελέσει η παράγραφος για την ανάγκη αλλαγής προσανατολισμού της εκπαίδευσης προς μια ανθρωπιστική κατεύθυνση. Στο πλαίσιο του μαθήματος των Πολιτικών και Κοινωνικών Επιστημών οι μαθητές μπορούν να ερευνήσουν τις διαφορές της απολυταρχίας και του σοσιαλισμού στην κοινωνία, την εκπαίδευση και την οικονομία. Στο πλαίσιο του μαθήματος της Φιλοσοφίας, στην ενότητα για το Δίκαιο, οι μαθητές μπορούν, ενεργώντας ομαδοσυνεργατικά, να μελετήσουν και να κρίνουν διαφορετικές μορφές πολιτικής οργάνωσης των ανθρώπινων κοινωνιών.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library & Information Center of the Univ. of Patras
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών (Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Political and ideological Issues Political and ideological IssuesPolitical and ideological Issues
Political & Social Sciences Political & Social SciencesPolitical & Social Sciences
Philosophy PhilosophyPhilosophy
TEACHING APPROACH
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > process > to think critically and creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
original work creator: Λεωνίδας Παυλίδης
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΕΛΕΝΗ ΤΣΙΤΣΙΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
metadata validator: ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
publisher: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE