Όψη της Ροτοντας, I.N. Αγιου Γεωργιου (Θεσσαλονικη)
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
H Ροτόντα είναι ένα θολωτό στρογγυλό ρωμαϊκό κτίσμα, όμοιο με το Πάνθεον στη Ρώμη. Αρχικά προοριζόταν για μαυσωλείο του αυτοκράτορα Γαλέριου (304 μ.Χ.). Μετατράπηκε σε χριστιανικό ναό τον 4ο αιώνα μ.Χ (Ι.Ν. Αγίου Γεωργίου) και στη συνέχεια σε μωαμεθανικό τέμενος από τον Σεΐχη Σουλεϊμάν Χορτατζή Εφέντη το 1590. Αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα πολυπολιτισμικά μνημεία της Θεσσαλονίκης. Σήμερα λειτουργεί ως μουσείο. Χαρακτηρίστηκε μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς της UNESCO. Στην εικόνα παρουσιάζεται η όψη του κτίσματος σε κλίμακα 1 προς 10.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Στο μάθημα της Ιστορίας ή/και των Θρησκευτικών μπορεί να αξιοποιηθεί για τη μελέτη των αρχιτεκτονικών ρυθμών των ναών, ως παράδειγμα μελέτης περίκεντρου ναού. Μπορεί επίσης να αποτελέσει μέρος μια συνθετικής εργασίας μαθητών με θέμα τις αλλαγές χρήσης ενός μνημείου στο πέρασμα των αιώνων και ανάλογα με τα ιστορικά γεγονότα. Τέλος μπορεί να αξιοποιηθεί στο πλαίσιο μαθημάτων τοπικής ιστορίας με θέμα τα μνημεία της Θεσσαλονίκης.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Religious Education Religious EducationReligious Education > Ecclesiastical Art Ecclesiastical ArtEcclesiastical Art > Church architecture Church architectureChurch architecture
History HistoryHistory > Byzantine and Medieval History Byzantine and Medieval HistoryByzantine and Medieval History > Religion ReligionReligion
TEACHING APPROACH
cognitivist > inquiry learning
constructivist > action research
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to pay attention
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΑΛΟΝΙΚΙΔΗΣ
metadata validator: ΣΤΑΥΡΟΣ ΓΡΟΣΔΟΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE