Map of the Dardanelles
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Χαλκογραφία από το μνημειώδες πόνημα “Voyage pittoresque de la Grèce του Γάλλου ευγενή, περιηγητή και διπλωμάτη Marie-Gabriel-Florent-Auguste κόμη Choiseul-Gouffier (1752-1817), μέσα από το οποίο με την καινοτομία της εικόνας, πρωτεύον στοιχείο του έργου, παρουσιάζεται στον Eυρωπαίο αναγνώστη ζωντανός ο μαγικός κόσμος της Aνατολής. Το ταξιδιωτικό χρονικό, σταθμός στην εξέλιξη της περιηγητικής γραμματείας, επηρέασε όλες τις μετέπειτα εκδόσεις, τα δε θέματα των τριακοσίων έντεκα (311) χαρακτικών, που περιέχονται σε αυτό, αντιγράφηκαν και χρησιμοποιήθηκαν για να εικονογραφήσουν άλλα ταξιδιωτικά έργα.Στην εικόνα αποτυπώνονται τα Δαρδανέλλια, παλαιότερα γνωστά ως Ελλήσποντος, στενό θαλάσσιο πέρασμα (πορθμός) στη βορειοδυτική Τουρκία που συνδέει το Αιγαίο πέλαγος με την Προποντίδα (Θάλασσα του Μαρμαρά) και χωρίζει τη Χερσόνησο της Καλλίπολης από τη βορειοδυτική Μικρασία, την Ευρώπη από την Ασία). Χαρακτηριστική είναι η χρήση της γαλλικής γλώσσας αλλά και λατινικών όρων για την απόδοση των τοπωνυμίων.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Να αναζητήσουν οι μαθητές τους απώτερους, μη εμφανείς λόγους επίσκεψης και συγκέντρωσης πληροφοριών των περιηγητών,τις πνευματικές και πολιτιστικές τους αποσκευές, την συμμετοχή στα μεγάλα πνευματικά και πολιτιστικά ρεύματα της εποχής τους,την επιρροή που άσκησε το ταξιδιωτικό χρονικό τους. Να μελετήσουν και να συγκρίνουν έργα της περιηγητικής γραμματείας, να κατανοήσουν τη σημασία της, να διαπιστώσουν την εξέλιξη της ως λογοτεχνικό είδος. Να κατανοήσουν, κυρίως οι μικρότεροι μαθητές ότι οι προσπάθειες των ελληνικών φύλων να αναζητούν νέους ορίζοντες, χάνονται στα βάθη των χρόνων. Να σχεδιάσουν το ταξίδι του Φρίξου και της Έλλης,να αναζητήσουν τα τοπωνύμια των περιοχών τότε και σήμερα. Να διαπιστώσουν οι μεγαλύτεροι μαθητές τη στρατηγική σημασία των Δαρδανελλίων (Αιγός ποταμοί) και στην έκβαση του πελοποννησιακού πολέμου. Να αναζητήσουν τη σημασία της γεωστρατηγικής θέσης του Ελλησπόντου από την αρχαιότητα ως σήμερα,και να συμπεράνουν ότι αποτελούσε «μήλον την Έριδος» για την κυριαρχία της περιοχής, από όλους τους ηγεμόνες, Ανατολής και Δύσης. Να διαπιστώσουν την πολιτική που ασκούσαν οι μεγάλες δυνάμεις ( περσική,ρωμαΪκή, βυζαντινή,οθωμανινή αυτοκρατορία) που κατείχαν ή επεδίωκαν την κατοχή των Στενών κάθε εποχή (αργοναυτική εκστρατεία,τρωϊκός πόλεμος, γέφυρα από τον Ξέρξη το 480 π.Χ. στο δρόμο του προς τις Θερμοπύλες,προστασία της Κωνσταντινούπολης από επιδρομές από την ξηρά και από τη θάλασσα,ναυτική βάση, ορμητήριο και σταθμός ελέγχου της ναυσιπλοΐας για τους σουλτάνους, μάχη της Καλλίπολης στον Α΄παγκόσμιο πόλεμο). Να ερευνήσουν τις συνθήκες που υπεγράφησαν για τον τον ελεύθερο διάπλου των Στενών , σε σχέση με τις γεωπολιτικές κάθε φορά συμμαχίες και σκοπιμότητες.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 20
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Geography - Geology Geography - GeologyGeography - Geology > Maps MapsMaps
History HistoryHistory > Modern period (up to the 18th century A.D.) Modern period (up to the 18th century A.D.)Modern period (up to the 18th century A.D.) > Arts, Letters and Culture Arts, Letters and CultureArts, Letters and Culture
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Image reproduction Image reproductionImage reproduction
History HistoryHistory > Mythology MythologyMythology > Expedition of the Argonauts Expedition of the ArgonautsExpedition of the Argonauts
History HistoryHistory > Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) > War events War eventsWar events
Modern Greek Literature Modern Greek LiteratureModern Greek Literature > Literary genres and types Literary genres and typesLiterary genres and types > Travel literature Travel literatureTravel literature
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > War events War eventsWar events
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process > to understand
affective > to pay attention
psychomotor > to perform confidentially following instructions
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΜΑΡΙΑ ΤΖΟΥΑΝΑΚΗ
metadata validator: ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE