Ο Πυργος της Βαβελ
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Η συγκεκριμένη εικόνα απεικονίζει σκηνή από το βιβλίο του Μωυσή και παρουσιάζει τον πύργο της Βαβέλ. Η εικόνα περιέχεται σε εσωτερική ξύλινη επένδυση ολόκληρου του εικονοστασίου στο μοναστήρι του Σινά και στο Καθολικό της Μονής της Αγίας Αικατερίνης. Αποτελεί αγιογραφία και ως ζωγράφος αναφέρεται ο Μάξιμος. Η ερμηνεία της λέξης Βαβέλ κατά την εβραϊκή σημαίνει την πόλη της Βαβυλώνας. Επίσης είναι και ο πύργος όπου συνέβη η σύγχυση των γλωσσών σύμφωνα με την Παλαιά Διαθήκη. Στο βιβλίο της Γένεσης αναφέρεται ο μύθος του Πύργου της Βαβέλ. Σύμφωνα με αυτή την αλληγορική ιστορία, οι απόγονοι του Νώε πολλαπλασιάστηκαν γρήγορα με την ευλογία του θεού, ζούσαν αρμονικά και όλοι μιλούσαν την ίδια γλώσσα. Όταν πήγαν να εγκατασταθούν στην Μεσοποταμία μετά τον κατακλυσμό, αποφάσισαν να χτίσουν μια πόλη με έναν πύργο τόσο ψηλό που θα έφτανε στον ουρανό, ώστε να αποκτήσουν φήμη και δύναμη όμοια με τον Παντοκράτορα. Ο Θεός όμως, είχε άλλα σχέδια. Όταν ξεκίνησαν το χτίσιμο, αποφάσισε να τους δώσει ένα μάθημα. Μια μέρα λοιπόν οι εργάτες που εργάζονταν στον πύργο έχασαν το μυαλό και την ομιλία τους. Ο Θεός επέφερε σύγχυση στη γλώσσα τους για να μην μπορούν να συνεννοηθούν μεταξύ τους, με αποτέλεσμα ο πύργος και η πόλη να μην ολοκληρωθούν ποτέ. Ο πύργος εγκαταλείφθηκε, σιγά σιγά κατέρρευσε και η πόλη ερήμωσε. Οι άνθρωποι διασκορπίστηκαν σε όλη τη γη μιλώντας διαφορετικές γλώσσες και δημιούργησαν χωριστά έθνη.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το συγκεκριμένο μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να χρησιμοποιηθεί στη διδασκαλία των θρησκευτικών καθώς και της Ιστορίας. Αφορά το βιβλίο Γένεσις της Παλαιάς Διαθήκης, συγγραφέας του οποίου θεωρείται ο Μωυσής. Στη διδακτική θα μπορούσε να τονιστεί η αλαζονεία και η εγωπάθεια που δείχνουν πολλές φορές οι άνθρωποι αλλά και η αδυναμία συνεννόησης που συχνά επιδεικνύουν, όταν πρέπει να συνεργασθούν για κάποιο πολύ σπουδαίο θέμα. Το πρώτο μέρος του βιβλίου της Γένεσις αναφέρεται στην περίοδο της προϊστορίας της ανθρωπότητας, για να εξηγήσει τους λόγους για τους οποίους ο Θεός, μετά τη δημιουργία του κόσμου και του ανθρώπου, επεμβαίνει για δεύτερη φορά στην ιστορία δημιουργώντας ένα λαό. Ο κόσμος προήλθε από τα χέρια του Δημιουργού τέλειος και η διαχείριση του παραχωρήθηκε στον άνθρωπο. Οι πρώτες όμως επιλογές που κάνει ο άνθρωπος ως ελεύθερο ον τον οδηγούν σε διάσπαση της σχέσης του με το Θεό, με αποτέλεσμα να αρχίσει μια πτωτική πορεία από την αρχική του κατάσταση, που χαρακτηρίζεται από την συνεχή διάσπαση των σχέσεων σε όλα τα επίπεδα: διάσπαση της σχέσης άντρα-γυναίκας, με εξουσιαστική επιβολή του πρώτου στη δεύτερη (Αδάμ-Εύα), διάσπαση της σχέσης μεταξύ των αδερφών, που φτάνει μέχρι την αδελφοκτονία (Κάιν-Άβελ), ανατροπή της φυσικής κατάστασης του κόσμου (Κατακλυσμός) και το τελικό την πλήρη διάσπαση και διάσταση της ανθρώπινης κοινωνίας μέσω της αλαζονείας του ανθρώπου με τον Πύργο της Βαβέλ.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 18
INTENDED END USER
SPECIAL NEEDS
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
NDC Repositories
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Religious Education Religious EducationReligious Education > Old Testament Old TestamentOld Testament > Prophets ProphetsProphets
TEACHING APPROACH
behaviourist > programmed instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
constructivist > cognitive apprenticeship
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to pay attention
affective > to organize values
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
original work creator: Maximos, Μάξιμος
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΑΜΑΝΑΤΙΔΗΣ
metadata validator: ΣΤΑΥΡΟΣ ΓΡΟΣΔΟΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
publisher: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE