Ακροβασιες Λοχου Ορεινων Μεταφορων,Αλβανια 1940
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Φωτογραφία από το αρχείο του Δημήτρη Χαρισιάδη, επίσημου φωτογράφου του ελληνικού στρατού κατά τον ελληνοϊταλικό πόλεμο (1940), που αποτύπωσε σκηνές από την πορεία και τη ζωή των Ελλήνων στρατιωτών στο μέτωπο (Μουσείο Μπενάκη). Απεικονίζεται πομπή ημιονηγών με τα υποζύγια φορτωμένα. Άνθρωποι και ζώα ακροπατούν πάνω στα απόκρημνα μονοπάτια του όρους Τόμαρος στις όχθες του ποταμού Δεβόλη. Η επιστράτευση και ο ανεφοδιασμός των μονάδων στην Ήπειρο κατά τον πόλεμο του ΄40, πραγματοποιούνταν με μεγάλη καθυστέρηση, διότι η προσοχή του Γενικού Επιτελείου είχε κυρίως στραφεί στην οχύρωση της Μακεδονίας. Τα τμήματα που πολέμησαν στην Πίνδο, εκτός από ενισχύσεις σε πολεμοφόδια και άνδρες, ζητούσαν τρόφιμα, ενώ η έλλειψη μεταγωγικών τα υποχρέωνε σε κοπιαστικές πορείες, μέχρι να φθάσουν στους προκαθορισμένους τομείς δράσης. Αυτά τα κενά και τις ελλείψεις κάλυψαν με μεγάλη αυτοθυσία οι ημιονηγοί με τα υποζύγια τους. Μέσα στη νύκτα, στη βροχή, στο χιόνι, στην ατελείωτη λάσπη και πολλές φορές υπό τις βολές των εχθρικών πυροβόλων, τα ζώα του αλβανικού μετώπου μεταφέροντας στις πλάτες τους κάθε μορφής εφόδια, ακόμη και τραυματίες, μέσα από μονοπάτια και γιδόστρατες έγραψαν μαζί με τους ηρωικούς μουλαράδες τις δικές τους σελίδες δόξας .

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Να εξετάσουν τη σχέση της ιστορίας των μόνοπλων ζώων ( ίππος, ημίονος, όνος ) με την ιστορία του ανθρώπου. Να αναζητήσουν τον ρόλο των αφανών ηρώων στην δημιουργία της ιστορίας. Να διαπιστώσουν τη συνεισφορά των υποζυγίων στην εποποιία του ΄40. Να μελετήσουν στη λογοτεχνία περιπτώσεις των σχέσεων που αναπτύσσουν οι στρατιώτες με τους τετράποδους συντρόφους τους, Ν. Καββαδία "Στο άλογό μου", Σ. Μυριβήλη "Η ζωή εν τάφω": Τα ζα, να παρακολουθήσουν σχετικές ταινίες ( π.χ. Το άλογο του πολέμου). Να ερευνήσουν συνεργατικά διάφορες πηγές για τη δράση των ημιονηγών ( λ.χ. μαρτυρίες αμάχων, στρατιωτών, αναφορές αξιωματικών, Οδυσσέα Ελύτη "Άξιον εστί", ( τις ημέρες εκείνες έφτασαν επιτέλους ύστερα από τρεις σωστές εβδομάδες οι πρώτοι στα μέρη μας ημιονηγοί…)


LEARNER CHARACTERISTICS
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Benaki Museum
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Μουσείο Μπενάκη (Μουσείο Μπενάκη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > War events War eventsWar events
Modern Greek Literature Modern Greek LiteratureModern Greek Literature > Topics TopicsTopics > Human - Human relations and values Human - Human relations and valuesHuman - Human relations and values
TEACHING APPROACH
behaviourist > programmed instruction
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process > to remember
affective > to pay attention
affective > to respond and participate
affective > to organize values
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΜΑΡΙΑ ΤΖΟΥΑΝΑΚΗ
metadata validator: ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Μουσείο Μπενάκη
publisher: Μουσείο Μπενάκη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE