Στο μάθημα της Ιστορίας, η εικόνα αποτελεί αφόρμηση, προκειμένου οι μαθητές να μελετήσουν τη ζωή και τη δράση του Ανδρέα Μιαούλη κατά τη διάρκεια της ελληνικής επανάστασης, αλλά και μετά την απελευθέρωση. Με την αξιοποίηση και άλλων πηγών και στο πλαίσιο μιας συνεργατικής διερευνητικής δραστηριότητας, να δημιουργήσουν μια παρουσίαση της προσωπικότητάς του ή να εντάξουν την εικόνα σε μια gallery, ψηφιακή αφήγηση ή ψηφιακή αφίσα με θέμα τις ηγετικές φυσιογνωμίες της Ελληνικής Επανάστασης. Η παραπάνω δραστηριότητα των μαθητών θα είναι χρήσιμη και για την οργάνωση της σχολικής γιορτής της 25ης Μαρτίου. Διαθεματικά, σε συσχετισμό με το μάθημα των Εικαστικών, οι μεγαλύτεροι σε ηλικία μαθητές, παρατηρώντας τον τρόπο με τον απεικονίζεται ο Μιαούλης (ύφος, στολή, παράσημα κ.ά), και μάλιστα σε έργο που φιλοτεχνήθηκε μετά τον θάνατό του, να προβληματιστούν για τις ιδεολογικές και άλλες προϋποθέσεις που προσδιορίζουν την εικαστική απόδοση μιας ιστορικής προσωπικότητας. Να συγκρίνουν, τέλος, αυτήν την προσωπογραφία με το έργο «Ο Ανδρέας Μιαούλης στο πλοίο Κως», που φιλοτέχνησε το 1824 ο Peter von Hess.