Στο μάθημα της Ιστορίας, η εικόνα αποτελεί αφόρμηση, προκειμένου οι μαθητές να μελετήσουν τη φυσιογνωμία του Κωνσταντίνου Κανάρη, τόσο κατά τη διάρκεια της ελληνικής επανάστασης όσο και μετά την απελευθέρωση. Σε αυτήν τη δραστηριότητα, μπορούν να αξιοποιήσουν και άλλες εικονιστικές πηγές (π.χ., τη μη επιχρωματισμένη λιθογραφία του Louis Dupré), αλλά και, σε μια διαθεματική προοπτική, να μελετήσουν ποιήματα με θέμα την καταστροφή των Ψαρών (π.χ., V. Hugo) και την ηρωική δράση του "μπουρλοτιέρη" (π.χ., "Τα ηφαίστεια" του Α. Κάλβου). Στο πλαίσιο συνεργατικής διερευνητικής δραστηριότητας, να δημιουργήσουν μια παρουσίαση για τον Κανάρη ή να εντάξουν την εικόνα σε gallery, παρουσίαση, ψηφιακή αφήγηση ή ψηφιακή αφίσα με θέμα τις ηγετικές φυσιογνωμίες της Ελληνικής Επανάστασης. Η παραπάνω δραστηριότητα των μαθητών θα είναι χρήσιμη και για την οργάνωση της σχολικής γιορτής της 25ης Μαρτίου. Επίσης, στο πλαίσιο project, να αναλάβουν έρευνα για τη δράση και τον ρόλο των μπουρλοτιέρηδων κατά την ελληνική επανάσταση.