Στο μάθημα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας, η εικόνα μπορεί να αποτελέσει αφόρμηση για τη διδασκαλία του έργου του Στρατή Μυριβήλη, με έμφαση στον αντιπολεμικό χαρακτήρα της λογοτεχνίας του. Υπάρχει κάποιος συμβολισμός στη φωτογραφία; Τι σημαίνει το γεγονός ότι ο Μυριβήλης διάλεξε να φωτογραφηθεί κρατώντας στα χέρια του ένα κρανίο; Τι μπορεί να σκέφτεται ο λογοτέχνης κοιτάζοντας το κρανίο που κρατάει στα χέρια του; Πώς μπορεί η φωτογραφία να συνδεθεί με το περιεχόμενο του σημαντικότερου έργου του, τη «Ζωή εν τάφω»; Αυτές είναι κάποιες από τις ερωτήσεις που ο εκπαιδευτικός μπορεί να θέσει στους μαθητές του αξιοποιώντας τη φωτογραφία και εφόσον πρώτα εκείνοι έχουν ενημερωθεί ότι ο συγγραφέας συμμετείχε ως εθελοντής στους Βαλκανικούς πολέμους, στον Α΄ Παγκόσμιο πόλεμο και στη Μικρασιατική εκστρατεία. Οι μαθητές μπορούν να μελετήσουν και άλλα αντιπολεμικά έργα, να εξετάσουν τη στάση των λογοτεχνών έναντι του πολέμου και να διαμορφώσουν οι ίδιοι άποψη για το θέμα. Μπορούν, επίσης, οι μαθητές να μελετήσουν τη φωτογραφία σε συσχετισμό με το σαιξπηρικό απόσπασμα στο οποίο ο Άμλετ συνομιλεί με το κρανίο του γελωτοποιού Γιόρικ.