Στο μάθημα της Ιστορίας, η εικόνα μπορεί να αξιοποιηθεί από τον εκπαιδευτικό, προκειμένου οι μαθητές να μελετήσουν τον τρόπο με τον οποίο αποδίδεται στη συγκεκριμένη προσωπογραφία η ηγετική φυσιογνωμία του Κολοκοτρώνη (ύφος, ένδυση, οπλισμός κ.ά.). Να συγκρίνουν τα στοιχεία που τους παρέχει η εικόνα για την προσωπικότητα του Κολοκοτρώνη με στοιχεία από άλλες πηγές (άλλες απεικονίσεις, ιστορικά κείμενα, λογοτεχνικά κείμενα, απομνημονεύματα του ίδιου του αγωνιστή). Επίσης, στο πλαίσιο συνεργατικής διερευνητικής δραστηριότητας και με τη βοήθεια άλλων πηγών και διαδικτυακών εργαλείων, να δημιουργήσουν μια παρουσίαση για την προσωπικότητα του μεγάλου στρατηγού, εμβαθύνοντας συγχρόνως στον ρόλο του, στρατιωτικό και πολιτικό, στην ελληνική επανάσταση ή ή να εντάξουν την εικόνα σε gallery, παρουσίαση, ψηφιακή αφήγηση ή ψηφιακή αφίσα με θέμα τις ηγετικές φυσιογνωμίες της Ελληνικής Επανάστασης. Οι παρουσιάσεις των μαθητών θα είναι χρήσιμες και στις επετειακές εκδηλώσεις για τον εορτασμό της 25ης Μαρτίου. Τέλος, διαθεματικά, σε συσχετισμό με το μάθημα των Εικαστικών, οι μεγαλύτεροι σε ηλικία μαθητές να προβληματιστούν για τις χρονικές, τοπικές και, κυρίως, ιδεολογικές προϋποθέσεις που προσδιορίζουν τα χαρακτηριστικά της προσωπογραφίας μιας ιστορικής προσωπικότητας.