Στο μάθημα της Ιστορίας, η εικόνα αποτελεί αφόρμηση, προκειμένου οι μαθητές να μελετήσουν τη ζωή και τη δράση του Αλέξανδρου Υψηλάντη. Μπορούν να αξιοποιήσουν και άλλες εικονιστικές πηγές, αλλά και, σε μια διαθεματική προοπτική, να μελετήσουν το ποίημα "Εις τον Ιερόν Λόχον" του Ανδρέα Κάλβου. Στο πλαίσιο της συνεργατικής διερευνητικής μάθησης, να δημιουργήσουν μια παρουσίαση της προσωπικότητας του Υψηλάντη ή να εντάξουν την εικόνα σε μια gallery, παρουσίαση, ψηφιακή αφήγηση ή ψηφιακή αφίσα με θέμα τις ηγετικές φυσιογνωμίες της Ελληνικής Επανάστασης. Η παραπάνω δραστηριότητα των μαθητών θα είναι χρήσιμη και για την οργάνωση της σχολικής γιορτής της 25ης Μαρτίου. Επίσης, στο πλαίσιο σχετικής εργασίας, οι μαθητές μπορούν να αναλάβουν έρευνα για την έναρξη του αγώνα στις Παραδουνάβιες Ηγεμονίες και για τις πολεμικές επιχειρήσεις που ακολούθησαν (κυρίως: μάχη στο Δραγατσάνι και θυσία των ιερολοχιτών) ή, με αφετηρία το λάβαρο που κρατάει ο αρχιστράτηγος, έρευνα για τα λάβαρα της επανάστασης.