Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να χρησιμοποιηθεί στο μάθημα των Εικαστικών, όπου οι μαθητές μπορούν να συζητήσουν για την ορθόδοξη ναοδομία και ειδικότερα για τους αρχιτεκτονικούς τύπους ναών με ιδιαίτερη έμφαση στην αρχιτεκτονική της εποχής των Παλαιολόγων (χρυσός αιώνας της Θεσσαλονίκης). Οι μαθητές μπορούν ,επίσης, να συζητήσουν τον ιδιαίτερο κεραμοπλαστικό διάκοσμο που εφαρμόζουν οι βυζαντινοί τεχνίτες και να διερευνήσουν την θεματολογία και την ποικιλία σχεδίων και μοτίβων συγκρίνοντας με ανάλογες περιπτώσεις. Ενώ, τέλος, μπορούν να σχολιάσουν την εικόνα ως εικαστικό αντικείμενο συζητώντας τεχνικές, συνθετικές και αισθητικές πτυχές της αναπαράστασης Η εικόνα αποτελεί επίσης αφορμή για πρακτική εφαρμογή των αρχών της βιωματικής μάθησης, διερεύνηση και εκπόνηση εργασιών για τα μνημεία της Θεσσαλονίκης συγκρίνοντας με ανάλογα μνημεία του τόπου τους. Στο μάθημα της Ιστορίας και των Θρησκευτικών εκτός των προαναφερόμενων οι μαθητές θα συζητήσουν τις επιπτώσεις της τουρκικής κατάκτησης στον καθημερινό και τον θρησκευτικό βίο των ανθρώπων αλλά και την διαπολιτισμική αλληλεπίδραση όπως αποτυπώνεται στα έργα τέχνης και τα μνημεία.