Only Photodentro Repositories
User Generated Content
Clear active filters
Subscribe to a subject area to receive notifications for new items
Πλανοδιος μικροπωλητης στην Αθηνα του 1940-41
METADATA PROVIDER
LEARNING OBJECT PROVIDER
DESCRIPTION
Η φωτογραφία ανήκει στη σημαντική Ελληνίδα φωτογράφο Βούλα Παπαϊωάννου (1898-1989). Η Β. Παπαϊωάννου αποτυπώνει στις φωτογραφίες της, την κοινωνική πραγματικότητα στην Ελλάδα κατά τις δεκαετίες του 1940 και του 1950. Εξαιτίας της έμφασής του στον άνθρωπο, το έργο της εντάσσεται στο ρεύμα της λεγόμενης «ανθρωπιστικής φωτογραφίας». Έτσι και στη συγκεκριμένη εικόνα απαθανατίζεται ένας πλανόδιος μικροπωλητής στην Αθήνα, στα μετόπισθεν του ελληνοϊταλικού πολέμου, πριν ακόμα παρέμβουν οι Γερμανοί. Κρατάει στα χέρια του ένα παιδικό παιχνίδι, ένα πολύσπαστο, ενώ στην πραμάτεια του περιλαμβάνονται εκτός από άλλα παιχνίδια, μικρές, ελληνικές, αγγλικές και αμερικανικές σημαίες. Ένα αγόρι και ένα κορίτσι περιεργάζονται τη «συλλογή» του, ενώ στη σκηνή διακρίνονται, ακόμα, άνδρες και γυναίκες σε ανέμελες στιγμές. Όλα διαδραματίζονται σε κάποιο κεντρικό σημείο της Αθήνας, προφανώς, όπως προκύπτει και από το μεγάλο κτήριο που φαίνεται στο φόντο. Τα παραπάνω συνιστούν μια ενδιαφέρουσα και μαθησιακά εικόνα της αθηναϊκής καθημερινότητας κατά το χειμώνα του 1940-41.
EDUCATIONAL DESCRIPTION
Μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα της Νεότερης και Σύγχρονης Ιστορίας, για τη μελέτη των συνθηκών που επικρατούσαν στην Αθήνα στα μετόπισθεν του ελληνοϊταλικού πολέμου. Οι μαθητές/τριες θα μπορούσαν να συλλέξουν και άλλες φωτογραφίες της Βούλας Παπαϊωάννου για αυτήν την περίοδο και να τις σχολιάσουν ως ιστορικές πηγές. Θα μπορούσαν, επίσης, να εκπονήσουν συνθετικές, ομαδικές εργασίες με θέμα την καθημερινότητα των Ελλήνων κατά τη διάρκεια του πολέμου, όπως αυτή προκύπτει από φωτογραφικές και άλλες πηγές. Προτείνεται, επίσης, να αναδειχθούν, στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας, με βάση τη φωτογραφία της Β. Παπαϊωάννου, τα χαρακτηριστικά της λεγόμενης "ανθρωπιστικής φωτογραφίας", η οποία κυριαρχεί και στις μέρες μας αποτυπώνοντας ποικίλες εικόνες της καθημερινότητας των ανθρώπων σε όλο τον κόσμο, τόσο σε ειρηνικές όσο και σε πολεμικές συνθήκες. Η συλλογή, επιλογή, αποδόμηση και προφορική, γραπτή ή ψηφιακή παρουσίαση ανάλογων φωτογραφιών από ομάδες μαθητών/τριών θα είχε μεγάλη παιδαγωγική αξία για τη γνωριμία και τη νοηματοδότηση του κόσμου από αυτούς. Ένα, επιπλέον, ζήτημα, που θα μπορούσε, σε προέκταση, να αναδειχθεί με αφορμή τη Β. Παπαϊωάννου είναι οι γυναίκες δημιουργοί στα μέσα του 20ου αι.

EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 18
INTENDED END USER

METADATA PAGE URL
CONTENT PROVIDER URL
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/1930

LEARNING OBJECT PROVIDER
Benaki Museum
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Μουσείο Μπενάκη (Μουσείο Μπενάκη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))

LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory
> Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century)
> Society and everyday life Society and everyday lifeSociety and everyday life
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Topics TopicsTopics > Human - Human relations and values Human - Human relations and valuesHuman - Human relations and values
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Topics TopicsTopics > Human - Human relations and values Human - Human relations and valuesHuman - Human relations and values
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Topics TopicsTopics > Human - Human relations and values Human - Human relations and valuesHuman - Human relations and values
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Topics TopicsTopics > Human - Human relations and values Human - Human relations and valuesHuman - Human relations and values
TEACHING APPROACH
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
constructivist > experiential learning
constructivist > action research
constructivist > communities of practice
constructivist > design-based learning
cognitivist > inquiry learning
constructivist > experiential learning
constructivist > action research
constructivist > communities of practice
constructivist > design-based learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to respond and participate
affective > to organize values
psychomotor > to perform independently, skillfully and precisely
psychomotor > to adapt and perform creatively
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to respond and participate
affective > to organize values
psychomotor > to perform independently, skillfully and precisely
psychomotor > to adapt and perform creatively

LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author:
ΚΟΣΜΑΣ ΤΟΥΛΟΥΜΗΣ
metadata validator: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΨΥΧΟΓΥΙΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor:
Μουσείο Μπενάκη
publisher: Μουσείο Μπενάκη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ

METADATA DEVELOPMENT & FUNDING FRAMEWORK
program / project:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)

ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
metadata funder: ΥΠΑΙΘ
metadata funding: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
funding framework: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
metadata authoring program / project duration: 2010-2015
metadata main beneficiary / contractor: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
metadata coordinator / leader: Μαίρη Κριάρη
metadata project / program partners: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
metadata subcontract:
Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
metadata funder: ΥΠΑΙΘ
metadata funding: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
funding framework: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
metadata authoring program / project duration: 2010-2015
metadata main beneficiary / contractor: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
metadata coordinator / leader: Μαίρη Κριάρη
metadata project / program partners: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)

Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
metadata subcontractor: ΙΕΠ
metadata supervising and monitoring authority: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
metadata subcontractor: ΙΕΠ
metadata supervising and monitoring authority: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Show user comments and ratings Hide user comments and ratings

Συνδεθείτε για να προσθέσετε το δικό σας σχόλιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια για το συγκεκριμένο αντικείμενο.

- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
aggregator