Giorgos Seferis
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Η φωτογραφία απεικονίζει δύο ποιητές, τον Γιώργο Σεφέρη (1900-1971) και τον Μανόλη Αναγνωστάκη (1925-2005) να συνομιλούν. Ο Γιώργος Σεφέρης, ο οποίος ήταν και διπλωμάτης, γεννήθηκε στη Σμύρνη και πέθανε στην Αθήνα. Ήταν ο πρώτος Έλληνας που βραβεύτηκε με το Βραβείο Νόμπελ Λογοτεχνίας από τη Σουηδική Βασιλική Ακαδημία των Επιστημών το 1963. Η εικόνα μπορεί να αποτελέσει υλικό για τη μελέτη της ζωής του Γιώργου Σεφέρη και της σχέσης που είχε με άλλους ποιητές καθώς και την κατανόηση των θεματικών κέντρων και των χαρακτηριστικών των έργων του. Το παρόν μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση για να γνωρίσουν οι μαθητές τον Γιώργο Σεφέρη και το έργο του.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Η φωτογραφία μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας ως έναυσμα για να γνωρίσουν οι μαθητές τον ποιητή Γιώργο Σεφέρη προτού αρχίσει η ανάλυση ενός ποιήματος ή άλλου έργου του. Είναι σημαντικό οι μαθητές να μπορούν να αναγνωρίζουν τον ποιητή και να συνδέουν το πρόσωπο με την εργογραφία του. Η χρήση της εικόνας είναι σημαντική γιατί συμβάλλει στην εικονιστική αναπαράσταση των γνώσεων των μαθητών και προκαλεί το ενδιαφέρον τους. Επίσης, ο εκπαιδευτικός μπορεί να παρουσιάσει στους μαθητές και άλλες φωτογραφίες σ' άλλες στιγμές της ζωής του ή να ζητήσει από τους μαθητές ως εργασία να δημιουργήσουν μια παρουσίαση με φωτογραφίες του Σεφέρη, οι οποίες θα παρουσιάζονται με χρονολογική σειρά. Μέσα από τη βιωματική προσέγγιση, οι μαθητές ερευνούν και ανακαλύπτουν μόνοι τους τη γνώση και έτσι την κατακτούν. Πρέπει να γίνει συζήτηση για το βραβείο Νόμπελ Λογοτεχνίας, που τον κατατάσσει στους σπουδαιότερους Έλληνες ποιητές. Επίσης, στο Λύκειο σύμφωνα με το ΑΠΣ της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας ενθαρρύνεται η ομαδοσυνεργατική μέθοδος. Επομένως, οι μαθητές μπορούν να εργαστούν σε ομάδες και να μελετήσει η καθεμία ένα έργο του ώστε να εντοπίσουν τα θεματικά κέντρα και τα χαρακτηριστικά του συγγραφικού έργου του. Τέλος, με αφορμή τη φωτογραφία θα μπορούσε να γίνει σύγκριση της παραδοσιακής και της μοντέρνας ποίησης. Ο εκπαιδευτικός δίνει στους μαθητές ποιήματα του Σεφέρη και ποιητών που ανήκουν στην παραδοσιακή ποίηση, όπως ο Διονύσιος Σολωμός για να εντοπίσουν τις διαφορές και να κατανοήσουν τη μοντέρνα ποίηση που υποστηρίζει ο Σεφέρης.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
NDC Repositories
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Modern Greek Literature Modern Greek LiteratureModern Greek Literature > Writer WriterWriter
Modern Greek Literature Modern Greek LiteratureModern Greek Literature > Streams / Movements Streams / MovementsStreams / Movements > Modernism ModernismModernism
TEACHING APPROACH
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > process > to think critically and creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΟΛΓΑ ΠΑΙΖΗ
metadata validator: ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
publisher: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE