Στο μάθημα της Ιστορίας, η εικόνα αποτελεί αφόρμηση, προκειμένου οι μαθητές να μελετήσουν τη ζωή και τη δράση του Βησσαρίωνα, εστιάζοντας κυρίως στον πολιτικό ρόλο που έπαιζαν οι θρησκευτικοί ηγέτες κατά τον Μεσαίωνα και την Αναγέννηση, αλλά και συνδέοντας τη δράση του με την ταραγμένη τελευταία περίοδο της βυζαντινής αυτοκρατορίας. Επιπλέον, να συζητήσουν και να αποτιμήσουν τις απόψεις και τα επιχειρήματα ενωτικών και ανθενωτικών, τις πολιτικές αιτίες της μεταξύ τους διαμάχης και τη σημασία που έλαβε αυτή η διαμάχη ενόψει της επαπειλούμενης άλωσης της Κωνσταντινούπολης από τους Τούρκους. Τέλος, σε συσχετισμό και με το μάθημα των Θρησκευτικών, να ερευνήσουν τις δογματικές διαφορές μεταξύ καθολικής και βυζαντινής εκκλησίας και τις απόψεις του Βησσαρίωνα επ' αυτών υπό την επίδραση του βυζαντινού και ιταλικού ουμανισμού.