Only Photodentro Repositories
User Generated Content
Clear active filters
Subscribe to a subject area to receive notifications for new items
Ioannis Varvakis
METADATA PROVIDER
LEARNING OBJECT PROVIDER
DESCRIPTION
Πρόκειται για μια προσωπογραφία που απεικονίζει τον Ιωάννη Βαρβάκη, ο οποίος γεννήθηκε στα Ψαρά περίπου το 1750 και πέθανε στη Ζάκυνθο το 1825. Ο Ιωάννης Βαρβάκης υπήρξε μεγάλος εθνικός ευεργέτης. Ήταν έμπορος, ασχολήθηκε με την αλιεία, υπήρξε ηγετικό στέλεχος και χρηματοδότης της Φιλικής Εταιρείας και συμμετείχε στην Ελληνική Επανάσταση. Ανέπτυξε έντονη φιλανθρωπική δραστηριότητα προσφέροντας στον Αγώνα και σε κοινωφελή έργα. Σήμερα είναι γνωστή η "Βαρβάκειος Σχολή". Η εικόνα μπορεί να αποτελέσει υλικό για τη μελέτη της ζωής του Ιωάννη Βαρβάκη και την κατανόηση της προσφοράς του στην Ελληνική Επανάσταση συμμετέχοντας όχι μόνο προσωπικά αλλά και υλικά. Είναι σημαντικό να κατανοηθεί η έννοια του ευεργετισμού εκείνη την εποχή. Το παρόν μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα της Νεότερης και Σύγχρονης Ελληνικής Ιστορίας στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση για να γνωρίσουν οι μαθητές τον Ιωάννη Βαρβάκη και την φιλανθρωπική δραστηριότητά του, καθώς και σε μια ερευνητική εργασία ή πολιτιστικό πρόγραμμα με θέμα τους Έλληνες ευεργέτες και το έργο τους.
EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το παρόν μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα της Νεότερης και Σύγχρονης Ελληνικής Ιστορίας. Ο εκπαιδευτικός παρουσιάζει την εικόνα στους μαθητές και τους ζητά να περιγράψουν το πρόσωπο που βλέπουν. Στη συνέχεια μέσα από καθοδηγούμενο διάλογο συζητούν για τη ζωή του Ιωάννη Βαρβάκη, τη συμμετοχή του στα Ορλωφικά και στην Ελληνική Επανάσταση, καθώς και την προσφορά του στον αγώνα αλλά και στο ελληνικό δημόσιο. Επίσης, οι μαθητές εργαζόμενοι σε ομάδες μπορούν να αναζητήσουν και άλλους ευεργέτες (Ζάππας, Βαλλιάνος, Ζωσιμάς, Σταθάτος κ.λπ.) και να δημιουργήσουν μια παρουσίαση με τη φιλανθρωπική δραστηριότητα του καθενός ώστε να κατανοήσουν ότι εκείνη την περίοδο υπήρξε μια μεγάλη προσφορά από πλούσιους ανθρώπους με στόχο να προσφέρουν υλική και ηθική υποστήριξη στον Αγώνα και να συντελέσουν στην ανάπτυξη του ελληνικού κράτους. Οι ευεργέτες ήταν αυτοί που βοήθησαν στην ανόρθωση του κράτους και διέθεσαν τις περιουσίες τους για κοινωφελείς σκοπούς. Ακόμη, θα μπορούσε να γίνει μια παρουσίαση, όπου σε κάθε διαφάνεια θα προβάλλεται το κληροδότημα που άφησαν εκείνη την εποχή, με τη σημερινή του μορφή. Τέλος, θα μπορούσε να αξιοποιηθεί και στο μάθημα της Ερευνητικής Εργασίας ή σ' ένα πολιτιστικό πρόγραμμα με θέμα τους Έλληνες ευεργέτες και το έργο τους προκειμένου οι μαθητές να μελετήσουν και να συγκρίνουν το έργο των πλούσιων ελλήνων που δαπάνησαν τα χρήματά τους για την ευημερία του ελληνικού κράτους αλλά και να προβληματιστούν για τη σημερινή μορφή που έχει ο ευεργετισμός σήμερα.
KEYWORDS

EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 18
INTENDED END USER

METADATA PAGE URL
CONTENT PROVIDER URL
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/1965

LEARNING OBJECT PROVIDER
NDC Repositories
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))

LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory
> Modern period (up to the 18th century A.D.) Modern period (up to the 18th century A.D.)Modern period (up to the 18th century A.D.)
> Economy EconomyEconomy
History HistoryHistory > Modern period (up to the 18th century A.D.) Modern period (up to the 18th century A.D.)Modern period (up to the 18th century A.D.) > War events War eventsWar events
History HistoryHistory > Modern period (up to the 18th century A.D.) Modern period (up to the 18th century A.D.)Modern period (up to the 18th century A.D.) > Leading personalities Leading personalitiesLeading personalities
History HistoryHistory > Modern period (up to the 18th century A.D.) Modern period (up to the 18th century A.D.)Modern period (up to the 18th century A.D.) > War events War eventsWar events
History HistoryHistory > Modern period (up to the 18th century A.D.) Modern period (up to the 18th century A.D.)Modern period (up to the 18th century A.D.) > Leading personalities Leading personalitiesLeading personalities
TEACHING APPROACH
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > process > to think critically and creatively

LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author:
ΟΛΓΑ ΠΑΙΖΗ
metadata validator: ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor:
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
publisher: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ

METADATA DEVELOPMENT & FUNDING FRAMEWORK
program / project:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)

ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
metadata funder: ΥΠΑΙΘ
metadata funding: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
funding framework: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
metadata authoring program / project duration: 2010-2015
metadata main beneficiary / contractor: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
metadata coordinator / leader: Μαίρη Κριάρη
metadata project / program partners: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
metadata subcontract:
Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
metadata funder: ΥΠΑΙΘ
metadata funding: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
funding framework: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
metadata authoring program / project duration: 2010-2015
metadata main beneficiary / contractor: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
metadata coordinator / leader: Μαίρη Κριάρη
metadata project / program partners: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)

Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
metadata subcontractor: ΙΕΠ
metadata supervising and monitoring authority: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
metadata subcontractor: ΙΕΠ
metadata supervising and monitoring authority: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Show user comments and ratings Hide user comments and ratings

Συνδεθείτε για να προσθέσετε το δικό σας σχόλιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια για το συγκεκριμένο αντικείμενο.

- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
aggregator