Το παρόν μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα της Νεότερης και Σύγχρονης Ελληνικής Ιστορίας. Ο εκπαιδευτικός παρουσιάζει την εικόνα στους μαθητές και τους ζητά να περιγράψουν το πρόσωπο που βλέπουν. Στη συνέχεια μέσα από καθοδηγούμενο διάλογο συζητούν για τη ζωή του Ιωάννη Βαρβάκη, τη συμμετοχή του στα Ορλωφικά και στην Ελληνική Επανάσταση, καθώς και την προσφορά του στον αγώνα αλλά και στο ελληνικό δημόσιο. Επίσης, οι μαθητές εργαζόμενοι σε ομάδες μπορούν να αναζητήσουν και άλλους ευεργέτες (Ζάππας, Βαλλιάνος, Ζωσιμάς, Σταθάτος κ.λπ.) και να δημιουργήσουν μια παρουσίαση με τη φιλανθρωπική δραστηριότητα του καθενός ώστε να κατανοήσουν ότι εκείνη την περίοδο υπήρξε μια μεγάλη προσφορά από πλούσιους ανθρώπους με στόχο να προσφέρουν υλική και ηθική υποστήριξη στον Αγώνα και να συντελέσουν στην ανάπτυξη του ελληνικού κράτους. Οι ευεργέτες ήταν αυτοί που βοήθησαν στην ανόρθωση του κράτους και διέθεσαν τις περιουσίες τους για κοινωφελείς σκοπούς. Ακόμη, θα μπορούσε να γίνει μια παρουσίαση, όπου σε κάθε διαφάνεια θα προβάλλεται το κληροδότημα που άφησαν εκείνη την εποχή, με τη σημερινή του μορφή. Τέλος, θα μπορούσε να αξιοποιηθεί και στο μάθημα της Ερευνητικής Εργασίας ή σ' ένα πολιτιστικό πρόγραμμα με θέμα τους Έλληνες ευεργέτες και το έργο τους προκειμένου οι μαθητές να μελετήσουν και να συγκρίνουν το έργο των πλούσιων ελλήνων που δαπάνησαν τα χρήματά τους για την ευημερία του ελληνικού κράτους αλλά και να προβληματιστούν για τη σημερινή μορφή που έχει ο ευεργετισμός σήμερα.