Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τον διδάσκοντα ή τον δημιουργό, στην παρουσίαση του ναυτικού αγώνα των Ελλήνων κατά τη διάρκεια της Ελληνικής Επανάστασης του ΄21 ή/και τη μελέτη της ιστορίας της ελληνικής φωτογραφίας ως μορφής Τέχνης κατά τον 19ο αιώνα. Η δράση του Ιωάννη Θεοφυλόπουλου-Καραβογιάννη και η αποτύπωση της εν γένει προσφοράς των ελλήνων πυρπολητών στην Τέχνη του 19ου αιώνα (ζωγραφική, ποίηση, φωτογραφία) δίνουν αρκετές δυνατότητες διδακτικής προσέγγισης. Η προγραμματισμένη διδασκαλία, οι ομαδοσυνεργατικές και ανακαλυπτικές προσεγγίσεις και οι βιωματικές δράσεις μπορούν να έχουν ευεργετικά αποτελέσματα. Στόχοι γνωστικοί, συναισθηματικοί και ψυχοκινητικοί μπορούν να ευωδοθούν με τη χρήση κατάλληλων μεθόδων ή συνδυασμού τεχνικών ανάλογα με τις πραγματικές τεχνικές δυνατότητες, την ευελιξία του προγράμματος και τη φαντασία των συμμετεχόντων. Σε επίπεδο ομαδικών εργασιών ή project το μαθησιακό αντικείμενο, σε συνδυασμό με την ευρύτερη θεματική στην οποία θα ενταχθεί, μπορεί να αποτελέσει εφαλτήριο αναζήτησης ιστορικών πρωτογενών πηγών για τον μοραΐτη αγωνιστή, αφορμή διδακτικών επισκέψεων σε μουσεία, συγκέντρωσης πληροφοριών για τη δράση των ελλήνων πυρπολητών και την αναγνώριση της προσφοράς τους από το ελληνικό κράτος, εκθέσεων φωτογραφίας ή ζωγραφικής με θέμα της δράση των πυρπολητών του ΄21, συγγραφής θεατρικών σεναρίων και παραστάσεων. Η παραπάνω χρήση του μαθησιακού αντικειμένου ανταποκρίνεται στο πνεύμα των Αναλυτικών Προγραμμάτων Σπουδών στο δημοτικό, το Γυμνάσιο και το Λύκειο για το μάθημα της Ιστορίας. Η διαθεματικότητα μπορεί, επίσης, να βρει εφαρμογή στα πεδία της Τοπικής Ιστορίας, της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας, της Μουσειακής Αγωγής, των Εικαστικών και της Τεχνολογίας.