Sachtouris Georgios
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Λιθογραφία (1840) που απεικονίζει τον υδραίο πλοίαρχο και αγωνιστή της Επανάστασης του ΄21 Γεώργιο Σαχτούρη (1783-1841). Από πολύ νωρίς ο Γεώργιος Σαχτούρης ασχολήθηκε με τη ναυπηγική τέχνη και υπηρέτησε για πολλά χρόνια στην οθωμανική ναυαρχίδα. Επειδή είχε κατασκευάσει, πρώτος στην Ύδρα, ένα σκαρί απομίμηση των ιστιοφόρων που χρησιμοποιούνταν στα ιταλικά παράλια και ονομάζονταν "σαχτούρια", λέγεται ότι κράτησε ως επώνυμο το "Σαχτούρης". Πολέμησε ως πλοίαρχος του “Αθηνά” για την απελευθέρωση της Χίου και της Σάμου. Πήρε μέρος στη ναυμαχία της Πάτρας, στις επιχειρήσεις της Κάσου (Ιούνιος 1824), των Ψαρών (Ιούνιος-Ιούλιος 1824), της Σάμου (Αύγουστος 1824) και στις ναυμαχίες στον πορθμό της Κω, μεταξύ Χίου και Μυτιλήνης, και στην Κρήτη. Αργότερα συμμετείχε στην τρίτη ναυμαχία της Σάμου (Αύγουστος 1826), στη ναυμαχία της Μυτιλήνης, ενώ το 1827 πήρε μέρος στην εκστρατεία του Κόχραν στην Αλεξάνδρεια. Μετά τον ερχομό του Καποδίστρια (Ιανουάριος 1828) διορίστηκε αρχηγός πολεμικής ναυτικής μοίρας, με στόχο τον αποκλεισμό των δυτικών παραλίων της Πελοποννήσου από τον ανεφοδιασμό των στρατευμάτων του Ιμπραήμ πασά, που είχαν καταλάβει τα φρούρια της Μεθώνης, Κορώνης και Νεοκάστρου. Διετέλεσε μέλος της Ναυτικής Υπηρεσίας το 1830, μέλος της Επιτροπής των Ναυτικών Καταλόγων το 1833, και μετά την άφιξη του Όθωνα υπηρέτησε ως διευθυντής του ναυστάθμου στον Πόρο μέχρι τον θάνατό του.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Διδακτικός σκοπός του μαθησιακού αντικειμένου είναι να βοηθήσει τον διδάσκοντα στην παρουσίαση της ναυτικής ιστορίας της Ελλάδας και, εν προκειμένω, της συνεισφοράς των ελλήνων ναυτικών στην Επανάσταση του ΄21. Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως εφαλτήριο για τη μελέτη της ιστορικής οικογένειας Σαχτούρη και, ειδικότερα, της συνεισφοράς του υδραίου ναυμάχου Γεωργίου Σαχτούρη. Αξίζει να επισημανθεί ότι το πλούσιο αρχείο Σαχτούρη απόκειται στο Ελληνικό Λογοτεχνικό και Ιστορικό Αρχείο (Ε.Λ.Ι.Α.). Στο Μουσείο Μπενάκη επίσης έχει κατατεθεί ένα πολύ μικρό τμήμα του (46 έγγραφα) των ετών 1804-1874 καθώς και ορισμένα αντικείμενα που του ανήκαν. Στο Μουσείο της Ύδρας φυλάσσονται και εκτίθενται και άλλα αντικείμενα που ανήκαν στον υδραίο αντιναύαρχο.Το αρχείο Σαχτούρη προσφέρει μία ενδιαφέρουσα θεματική γύρω από τη ναυτιλία -τον εμπορικό και πολεμικό στόλο της εποχής-, την οικονομική και λογιστική διαχείριση των ναυτικών δυνάμεων, τη σύνθεση, διατροφή και διαβίωση των ναυτικών πληρωμάτων στον Αγώνα, όπως και τις συνέπειες για τον πληθυσμό και τον εχθρό, ενός θαλάσσιου αποκλεισμού μιας περιοχής. Συνεπώς, αποτελεί μοναδική ευκαιρία για βιωματικές και ανακαλυπτικές διδακτικές προσεγγίσεις τόσο σε τοπικό όσο και σε υπερτοπικό επίπεδο, στο πλαίσιο εκπαιδευτικών επισκέψεων και πολιτιστικών εκπαιδευτικών προγραμμάτων. Τα Αναλυτικά Πργράμματα Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου για την Ιστορία μπορούν να υποστηρίξουν τέτοιες ερευνητικές-ανακαλυπτικές πρωτοβουλίες καθώς και διαθεματικές προσεγγίσεις των διδασκόντων στη σχέση του αντικειμένου με την Τοπική Ιστορία.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 20
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
NDC Repositories
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Leading personalities Leading personalitiesLeading personalities
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > War events War eventsWar events
TEACHING APPROACH
behaviourist > programmed instruction
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > process > to remember
affective > to form and follow a system of values
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΠΕΛΣΗΣ
metadata validator: ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
publisher: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE