Ν. Χατζηκυριακου - Γκικα, Τοπιο της Ύδρας
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Στο συγκεκριμένο σχέδιο αποτυπώνεται τμήμα της παλιάς πόλης της Ύδρας, η οποία είναι χτισμένη αμφιθεατρικά, επάνω από το λιμάνι και την παραλία, στο βράχο ενός λόφου. Αν και το σχέδιο είναι σαφώς καλλιτεχνικό και στο τοπίο ενυπάρχει η σχεδιαστική ματιά του μεγάλου Έλληνα ζωγράφου που το δημιούργησε, αποδίδεται με αρκετή σαφήνεια η ιδιότυπη τοπική αρχιτεκτονική, η οποία συνδυάζει νησιωτικά και στεριανά στοιχεία. Διακρίνονται σπίτια που μοιάζουν στριμωγμένα μεταξύ τους, σαν σε κάστρο παλιό, με επίπεδη στέγη, άλλα χαμηλότερα και άλλα υψηλότερα, ίσως κάποια αρχοντικά, καμάρες, στενά σοκάκια και ανοιχτές αυλές που περιστοιχίζονται από υψηλούς μαντρότοιχους. Η γεωμορφολογία του εδάφους και ο φόβος των πειρατών κατά το Μεσαίωνα, όταν πρωτοχτίστηκαν αυτά τα σπίτια , έπαιξαν, προφανώς, το ρόλο τους σε αυτήν την οργάνωση του χώρου. Η εικόνα συνεισφέρει στην προσέγγιση της νησιωτικής τοπιογραφίας του ελληνικού χώρου.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Προτείνεται η εικόνα, η ανάλυση και η αποδόμηση των χαρακτηριστικών της, να αποτελέσουν αφόρμηση για ομαδικές, διερευνητικές εργασίες στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο οι οποίες θα αφορούν τη συγκέντρωση περισσότερων στοιχείων για την χωροταξική οργάνωση της Ύδρας. Οι μαθητές/τριες, σε αυτό το πλαίσιο, καλούνται να συζητήσουν, να γράψουν και να δημιουργήσουν παρουσιάσεις για αυτούς τους οικισμούς στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας. Το έργο τους μπορεί να κυμαίνεται από την απλή περιγραφή μέχρι την διατύπωση επιχειρημάτων και γνώμης για την αξιοποίηση του νησιωτικού, δομημένου, περιβάλλοντος. Είναι δυνατές οι διαθεματικές προεκτάσεις στη Λογοτεχνία, στην Αισθητική Αγωγή και στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση. .
Οι μαθητές/τριες μπορούν να αξιοποιήσουν φωτογραφίες, να προχωρήσουν σε διαδικτυακή έρευνα, να μελετήσουν χάρτες, τουριστικούς οδηγούς, διαφημιστικά φυλλάδια, λογοτεχνικά κείμενα, να δουν εικαστικά έργα, τόσο του Ν. Χατζηκυριάκου-Γκίκα όσο και άλλων καλλιτεχνών, να παρακολουθήσουν ταινίες και να ακούσουν τραγούδια σε σχέση με την Ύδρα και τα τοπία της. Μια ξενάγηση στην Ύδρα θα ήταν πολύ ωφέλιμη για να δημιουργηθούν συνθήκες αυτοψίας. Αν αυτή δεν μπορεί να γίνει επιτόπου, μπορεί να πραγματοποιηθεί μέσω της ψηφιακής εφαρμογής Google Earth, όπου οι μαθητές/τριες θα αισθητοποιήσουν τα στοιχεία που συνέλεξαν. Τελικός στόχος των παραπάνω θα είναι, μεταξύ άλλων, να διατυπώσουν οι μαθητές/τριες τις προτάσεις τους για την ανάπτυξη της πολιτιστικής κληρονομιάς, σε σχέση και με την οργάνωση του χώρου, σε νησιωτικές περιοχές, όπως η Ύδρα, και η σύνδεση της με τον αειφόρο τουρισμό.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Benaki Museum
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Μουσείο Μπενάκη (Μουσείο Μπενάκη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Topics TopicsTopics > Greece - Europe - Other places Greece - Europe - Other placesGreece - Europe - Other places
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Text types Text typesText types > Description DescriptionDescription
Modern Greek Literature Modern Greek LiteratureModern Greek Literature > Topics TopicsTopics > Greece - Europe - Other places Greece - Europe - Other placesGreece - Europe - Other places
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Design and Color Design and ColorDesign and Color
TEACHING APPROACH
behaviourist > drill and practise
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
constructivist > experiential learning
constructivist > action research
constructivist > communities of practice
constructivist > design-based learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to form and follow a system of values
psychomotor > to perform confidentially following instructions
psychomotor > to perform independently, skillfully and precisely
psychomotor > to adapt and perform creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΚΟΣΜΑΣ ΤΟΥΛΟΥΜΗΣ
metadata validator: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΨΥΧΟΓΥΙΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Μουσείο Μπενάκη
publisher: Μουσείο Μπενάκη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE