Κεμαλ Ατατουρκ Μουσταφα
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Φωτογραφία του ιδρυτή και πρώτου προέδρου της Τουρκικής Δημοκρατίας Μουσταφά Κεμάλ Ατατούρκ (1881-1938) μαζί με τον πρωθυπουργό Ισμέτ Ινονού. Ο Κεμάλ γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη. Ως στρατιωτικός πολέμησε για την ανεξαρτησία της πατρίδας του και αργότερα, ως πολιτικός, κατόρθωσε να μετατρέψει την συρρικνωμένη Οθωμανική Αυτοκρατορία σε κράτος δυτικού τύπου. Κατάργησε το παραδοσιακό σύστημα εκπαίδευσης, που ήταν κυρίως θρησκευτικό, και ίδρυσε λαϊκά σχολεία νέου τύπου. Εκσυγχρόνισε το νομικό οθωμανικό σύστημα και θέσπισε την πλήρη ισότητα των δύο φύλων. Επέβαλε της ευρωπαϊκή ενδυμασία, αντικατέστησε την αραβική γραφή με το λατινικό αλφάβητο και φρόντισε να διαδοθεί στο λαό η δυτική κλασική μουσική και το θέατρο. Καλλιέργησε ως συνεκτικό δεσμό την εθνική συνείδηση, αντί για τη θρησκεία. Με τις κατάλληλες πολιτικές / διπλωματικές κινήσεις και την άριστη οργάνωση του τουρκικού στρατού, αναχαίτισε την επέλαση του ελληνικού στρατού στη Μικρά Ασία (1922) και ανακατέλαβε τη Σμύρνη, σφάζοντας τον ελληνικό και αρμενικό πληθυσμό και πυρπολώντας την ελληνική και αρμενική συνοικία. (ΠΗΓΕΣ: ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ, http://www.sansimera.gr/biographies/16#ixzz3e9TCEDW5)

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Η αφίσα του Μουσταφά Κεμάλ Ατατούρκ μπορεί να αποτελέσει το ερέθισμα/αφόρμηση στο μάθημα της Ιστορίας, προκειμένου οι μαθητές να μελετήσουν το τη ζωή και το έργο του, ιδιαίτερα σε θέματα που αφορούν τη χώρα μας και να τον εκτιμήσουν ως σημαντική ιστορική προσωπικότητα που άλλαξε τον ρου της ιστορίας του τουρκικού κράτους. Επιπλέον, να αναδείξουν το πατρικό σπίτι του Κεμάλ Ατατούρκ στη Θεσσαλονίκη (λειτουργεί ως μουσείο) ως σύνδεσμο προσέγγισης και φιλίας των δύο λαών.Μεθοδολογικά, οι μαθητές παρατηρούν τη φωτογραφία και διατυπώνουν ερευνητικά ερωτήματα για τη ζωή και το έργο του: “Ποια ήταν η σταδιοδρομία του ως στρατιωτικός και πολιτικός;”, “Ποια είναι τα χαρακτηριστικά του κράτους που διαμόρφωσε;”, “Γιατί θεωρείται σημαντική ιστορική προσωπικότητα του 20ου αιώνα;”, “Ποιος ο ρόλος του στο Μικρασιατικό Ελληνικό Ζήτημα 1920-1922;”, “Ποιες πηγές θα διερευνήσουμε;”. Αναζητούν συνεργατικά πληροφορίες από διαφορετικές πηγές, τις συνθέτουν και τις ανακοινώνουν στην ολομέλεια της τάξης.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 18
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
NDC Repositories
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Leading personalities Leading personalitiesLeading personalities
TEACHING APPROACH
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > process > to think critically and creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΡΑΜΑΣ
metadata validator: ΣΤΑΥΡΟΣ ΓΡΟΣΔΟΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
publisher: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE