Derigny Anri Gautier
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Χαλκογραφία που απεικονίζει τον Ανρί Γκωτιέ Δεριγνύ (1782-1835). Ήταν ο ναύαρχος του γαλλικού στόλου στην Ναυμαχία του Ναυαρίνου (1827).Ύστερα από έξι χρόνια αγώνα η Επανάσταση του 1821 κινδύνευε να οδηγηθεί σε ήττα. Στις 24 Ιουνίου 1827 όμως υπογράφτηκε στο Λονδίνο συνθήκη μεταξύ Αγγλίας, Γαλλίας και Ρωσίας που αναγνώριζε τη δημιουργία ελληνικού κράτους υπό την επικυριαρχία του Σουλτάνου. Ταυτόχρονα, προέβλεπε την επέμβαση των τριών Μεγάλων Δυνάμεων, εάν οι δύο εμπόλεμοι δε δέχονταν τους όρους της σύμβασης. Οι Έλληνες δέχτηκαν την πρόταση, όχι όμως και ο Σουλτάνος. Έτσι ο Δεριγνύ με τον Βρετανό ναύαρχο Κόδριγκτον και τον Ρώσο Χέυδεν ηγήθηκαν του συμμαχικού στόλου στο Ναυαρίνο, για να παρεμποδίσουν τη μεταφορά αιγυπτιακών στρατευμάτων σε άλλες περιοχές της Πελοποννήσου. Η νικηφόρος ναυμαχία που ακολούθησε σήμανε την ελευθερία της Ελλάδας παρά τη συνεχιζόμενη σφοδρή άρνηση του Σουλτάνου. Οι τρεις ναύαρχοι ανταμείφθηκαν από το Ελληνικό Κράτος, καθώς τα ονόματά τους έγιναν κεντρικοί δρόμοι της Αθήνας.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Η χαλκογραφία αυτή είναι δυνατό να αξιοποιηθεί στο μάθημα της Νεότερης Ιστορίας σχετικά με τη ναυμαχία στο Ναυαρίνο. Προτείνεται όμως, με αφορμή την εικόνα και την έμφαση που θα δοθεί στο πρόσωπο του Δεριγνύ, η διαθεματική προσέγγιση Ιστορίας και Λογοτεχνίας. Είναι άλλωστε πολύ γνωστός, και μπορεί να αξιοποιηθεί σχετικά, ο διάλογος του Γάλλου ναυάρχου με τον Μακρυγιάννη στα Απομνημονεύματα του: "Η απάντηση στο Δεριγνύ". Η παράλληλη με την εικόνα και τις ιστορικές αναφορές στα τελευταία χρόνια της Επανάστασης ανάγνωση του σχετικού αποσπάσματος θα βοηθήσει τους μαθητές να απαντήσουν σε ερωτήματα όπως: -Πως κατορθώνουν οι υπόδουλοι λαοί να ανακτήσουν την ανεξαρτησία τους; -Ποια είναι η τύχη μικρών κρατών, που τίθενται στο κέντρο διεθνών συμφερόντων; - Ποια είναι η σημασία των διπλωματικών σχέσεων για την προάσπιση των εθνικών συμφερόντων; Τέλος, οι μαθητές θα γνωρίσουν τη δυνατότητα της Τέχνης (Ζωγραφικής και Λογοτεχνίας) να καταγράφει ιστορικά γεγονότα και πρόσωπα προσφέροντας αισθητική απόλαυση και ψυχική ανάταση αλλά και θα αναρωτηθούν για το ποια τελικά είναι η σχέση της Τέχνης με την Ιστορία.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
METADATA PAGE URL
CONTENT PROVIDER URL
OTHER TECHNICAL REQUIREMENTS
Εικόνα JPEG (.jpg). 8,00 KB (8.192 byte)
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/2013
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
NDC Repositories
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > War events War eventsWar events
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Interstate relations and diplomacy Interstate relations and diplomacyInterstate relations and diplomacy
Modern Greek Literature Modern Greek LiteratureModern Greek Literature > Topics TopicsTopics > History HistoryHistory
TEACHING APPROACH
constructivist > socratic instruction
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
original work creator: Branche P. A.
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΣΤΥΛΙΑΝΗ ΑΛΙΓΙΖΑΚΗ
metadata validator: ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
publisher: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE