Rallis Dimitrios
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Σκίτσο του ζωγράφου και χαράκτη Ευθυμίου ή Ευθύμη Παπαδημητρίου (Αθήνα, 1895 – Αθήνα, 1958). Απεικονίζει τον έλληνα πολιτικό και πρωθυπουργό Δημήτριο Ράλλη (Αθήνα, 1844-Αθήνα, 1921). Ο Δ. Ράλλης διετέλεσε υπουργός Εκκλησιαστικών και Παιδείας και υπουργός Δικαιοσύνης στο τρικουπικό κόμμα, ενώ αργότερα αποχώρησε, αντιπολιτεύτηκε τον Χαρίλαο Τρικούπη και ίδρυσε το “Τρίτο Κόμμα”. Υπήρξε καλός ρήτορας, αλλά επικρίθηκε και σατιρίστηκε για τον ορμητικό του χαρακτήρα. Είχε σύντομες θητείες ως πρωθυπουργός (18 Απριλίου - 21 Σεπτεμβρίου 1897, 28 Ιουνίου 1903 - 6 Δεκεμβρίου 1903, 9 Ιουνίου 1905-8 Δεκεμβρίου 1905 και 7 Ιουλίου 1909-15 Αυγούστου 1909) σε μία κρίσιμη περίοδο της νεότερης ελληνικής ιστορίας, που χαρακτηριζόταν από έντονα οικονομικά, κοινωνικά, ιδεολογικά και πολιτικά προβλήματα. Μετά το στρατιωτικό κίνημα του Γουδή (15 Αυγούστου 1909) και την εδραίωση του κόμματος των Φιλελευθέρων αντπολιτεύτηκε τον Ελευθέριο Βενιζέλο, μαζί με τα άλλα "παλαιά κόμματα", αν και συμφωνούσε μαζί του σχετικά με τη συμμετοχή της Ελλάδας στον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο στο πλευρό της Αντάντ. Μετείχε στις κυβερνήσεις Δ. Γούναρη, Αλ. Ζαΐμη και Στ. Σκουλούδη. Τελευταία φορά ανέλαβε την πρωθυπουργία το 1920 για μικρό όμως και πάλι χρονικό διάστημα (04.11.1920 – 24.01.1921).

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Αναφορικά με τη διδακτική χρήσητου μαθησιακού αντικειμένου, ο διδάσκων μπορεί να το χρησιμοποιήσει ως άμεση ιστορική πηγή για την ιστορική περίοδο που καλύπτουν οι δύο πρώτες δεκαετίες του εικοστού αιώνα (1900-1920). Στο σκίτσο του Ευθύμη Παπαδημητρίου η βλοσυρή μορφή που αποδίδεται στον Δ. Ράλλη μπορεί να αποτελέσει, σε συνδυασμό με άλλες ιστορικές πηγές, αφόρμηση για τη μελέτη του αντιβενιζελισμού (παλαιά κόμματα), στα χρόνια της ανόδου και της εδραίωσης του κόμματος των Φιλελευθέρων και του Ελευθέριου Βενιζέλου στην ελλαδική πολιτική σκηνή. Το ραλλικό κόμμα, το κόμμα του Κυριακούλη Μαυρομιχάλη και το θεοτοκικό κόμμα αποτελούν τον πόλο της “συντηρητικής” αντιπολίτευσης σε μία εποχή ραγδαίας ανόδου του ελληνικού εργατικού κινήματος και εμφάνησης νέων αστικών κομμάτων. Το σκίτσο ως τρόπος άσκησης πολιτικής κριτικής, ο οπτικός γραμματισμός, η δύναμη της Τέχνης αλλά και τα μεταδεδομένα που παράγει το έργο τόσο στους συγχρόνους όσο και στους μεταγενεστέρους, συνιστούν ιδεώδη πεδία κριτικής, δημιουργικής ενασχόλησης και σύνδεσης με τη σύγχρονη πραγματικότητα (σάτιρα και πολιτική κριτική διά της Τέχνης). Προσφέρεται για εφαρμογή της ομαδοσυνεργατικής και ανακαλυπτικής διδασκαλίας σε ομάδες, για πρωτότυπη δημιουργική έκφραση, για ερευνητική ιστορική προσέγγιση, για αναζήτηση σχετικού οπτικού υλικού από τον σύγχρονο, έντυπο και ηλεκτρονικό, Τύπο (γελοιογραφίες, σκίτσα). Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί στο πλαίσιο των Αναλυτικών Προγραμμάτων Σπουδών (Α.Π.Σ.) για το Γυμνάσιο και το Λύκειο στο μάθημα της Ιστορίας και της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής αναφορικά με την άνοδο του βενιζελισμού και τις αντιδράσεις που αυτή προκάλεσε σε κοινωνικό, πολιτικό και ιδεολογικό επίπεδο, ως τη δοκιμασία της Μικρασιατικής εκστρατείας (1919-1921).


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 20
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
NDC Repositories
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Leading personalities Leading personalitiesLeading personalities
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Political and ideological Issues Political and ideological IssuesPolitical and ideological Issues
TEACHING APPROACH
behaviourist > programmed instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
constructivist > socratic instruction
constructivist > experiential learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to organize values
psychomotor > to adapt and perform creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
original work creator: Παπαδημητρίου Ευθύμιος
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΠΕΛΣΗΣ
metadata validator: ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
publisher: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE